Klacht: Vermelding onjuist adres, ondeskundig personeel ter plaatse en achter de website klanten”service”

op 31 juli 2016 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Geachte lezer bij Klacht.nl,

In Juni 2016 boekten wij een vakantie naar Estapona (Zuid Spanje) bij Sunweb. Omdat dit slechts een relatief korte vakantie van ons was (8 dagen) is het vooral belangrijk dat de reis voorspoedig verloopt en er geen onnodig oponthoud is.

Echter wij kwamen aan op de Luchthaven en daar ging het al mis; zoeken waarheen en lange wachttijden voor het verkrijgen van de auto, die bij de reis was meegeboekt.

Uiteindelijk dan toch op weg denk je; wat blijkt; het opgegeven accommodatie adres stond niet in onze TomTom?? Ondanks dus het feit dat je je goed hebt voorbereid op een korte vakantie en met eigen TomTom kwamen wij dus bedrogen uit.

Dan maar duur prepaid bellen met de reisleiding ter plaatse, Anna en later ene Benny. Anna zat in een welkomstbijeenkomst en wilde niets doen. Benny had nog nooit een zo simpele verzoek/klacht gehad maar wist er geen raad mee. Uiteindelijk en na veel zelf zoeken kwamen we dan toch aan op de bestemming om 19.00 uur in de avond geheel oververmoeid; de receptie was nog net open en was al verbaasd dat we zo laat er pas waren. We toonden de reisbescheiden; Gelijk was duidelijk dat Sunweb een VERKEERD ADRES had vermeld.

Resultaat was dus een heel lange en verloren vakantiedag. Na thuiskomst in Nederland zijn we gelijk dit gaan melden bij Sunweb. Om een lang verhaal kort te houden kwam men met een “afkoopsom” van 25 euro per persoon dus in totaal 50 euro voor een vakantie dag waarvoor ongeveer 200 euro was betaald! Een aantal keren hebben wij aangegeven niet akkoord te gaan met deze afhandeling, tegen dovenmansoren bij de klantenservice ene Linda.

Vervolgens hebben wij aangekondigd te gaan publiceren en hier nu dus mee aan te vangen met Uw site aangezien deze bij mij bekend was vanuit het verleden en via derden.

Noot; Sunweb heeft tevens ons teveel laten betalen voor deze vakantie en houd het erop dat dat ons dwars zou zitten!?. Men toont dus geen interesse in de werkelijke klacht(en) wat op zich ook weer een klacht op zich is. Wij willen mensen dus tevens waarschuwen voor deze organisatie met zijn ondeskundige medewerkers als is gebleken.

Mogelijk start ik een blog over deze gang van zaken bij deze organisatie, dit lijkt nodig daar ik alleen al bij Klacht.nl 90 klachten zie staan.

Samenvattend; Dit is geen beste beurt van Sunweb welke een zeer terechte en aantoonbare/aangetoonde klacht met stukken en foto’s op deze manier denkt te kunnen afhandelen.

Excuus voor de ondeskundige behandeling van ons als klant welke juist zou moeten worden beloond voor het laten herstellen van de fout door de parkeigenaar bij Sunweb n.a.v. het ons overkomene m.b.t. de opgave van een verkeerd adres door Sunweb zelf.

Wij hebben dus Sunweb geholpen als je de case goed zou begrijpen.

Daarnaast het advies een andere autoleverancier te kiezen alsmede mensen een correcte prijs te laten betalen voor een vakantie indien binnen een paar dagen de prijs lager is geworden.

Een redelijke schadevergoeding is verder op zijn plaats waarbij 25 euro p.p. een fooi is die geen recht doet aan de schade en ergernis die is geleden mede door de ondeskundige behandeling ter plekke en in Nederland via de afpoeder"klantenservice" wat geen service is.......

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

7 maanden geleden - Beste mevrouw Van Verseveld, Hartelijk dank voor jouw bericht. Vervelend om te lezen dat het begin van jouw vakantie niet fijn is verlopen. Ik heb jouw bericht doorgestuurd naar onze afdeling Customer Support met het verzoek jouw opmerkingen in behandeling te nemen. Binnen 1 week kun je een reactie of ontvangstbevestiging van de afdeling Customer Support verwachten. Heb je nog aanvullende informatie of vragen, dan kun je deze mailen naar customersupport@sunweb.nl. Team Webcare

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 22 augustus 2016 om 14:11 geantwoord

Goedemiddag mevrouw Van Verseveld,

Op 11 augustus heeft mijn collega van de afdeling Customer Support u een tweede reactie gegeven. Naar aanleiding van dit contact, sluit ik uw klacht op Klacht.nl af. Ik verwacht dat u volledig bent geïnformeerd.

Ik wens u namens Sunweb nog een fijne middag!

Team Webcare Sunweb

Heeft op 22 augustus 2016 om 15:11 geantwoord

De geboden oplossing is geen nette oplossing. Wij blijven bij onze standpunten als verwoord in de klacht.

Samenvattend; Het melden van de klacht op deze wijze via klacht.nl lijd tot dezelfde reactie als zonder de inschakeling van klacht.nl.

Men doet dus voorkomen alsof e.e.a. is opgelost via de website van klacht.nl terwijl dit dus NIET het geval is.

Dit graag vermelden op de website van klacht.nl daar het vermoedden onzerzijds bestaat als dat Sunweb dit standaard op deze wijze doet bij ook andere klagers.

Alle klachten die gemeld zijn door Fafianie1963