Klacht: Verloren Retour

op 24 september 2017 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Ik heb een maand geleden een vloerkleed besteld via Bonprix. Deze was niet mooi en ik wilde hem graag terugsturen. Bij mijn retourmelding werd aangegeven dat ik verplicht was om het artikel thuis te laten ophalen. Wat mij betreft was het prima, het was heel onhandig om het vloerkleed zelf naar een PostNL afhaalpunt te brengen. Ik heb een afspraak gemaakt en op de afgesproken tijd is mijn pakket opgehaald.
Een aantal weken daarna kreeg ik betalingsherinneringen via mijn e-mail. Hierin werd aangegeven wanneer je de betreffende bestelling hebt geretourneerd, kun je deze e-mail als niet verzonden beschouwen. Zo gezegd, zo gedaan.
na 3 weken kreeg ik nogmaals een herinneringsmail. Het bedrag is inmiddels al 10 euro meer geworden omdat ik niet betaald zou hebben.
Bij mijn account staat inderdaad een bedrag open, er word echter NIET aangegeven dat mijn artikel retour is gestuurd… Dit is nergens terug te vinden. Geen bevestigingsmail / brief / sms.. niks!
Ik heb Bonprix gebeld om te vragen waarom ik de betalingsherinneringen krijg terwijl ik het artikel teruggestuurd heb. De medewerker kon NIETS terugvinden van een retourzending………..Ik vind het maar vreemd want ze hebben het zelf opgehaald.
Ik heb ondertussen al verschillende aanmaningen gehad via de post.
Ik krijg volgens de medewerker een ‘verloren retour formulier’. Makkelijk afgehandeld, maar ik lees overal dat bonprix dus verschillende retourzendingen kwijt raakt en mensen de rekening moeten betalen. Dat ben ik NIET van plan!!

Ik ga niet betalen voor een fout van Bonprix. Zij zijn degene die het pakket kwijt zijn geraakt. Ik ben tevreden als mijn account saldo op 0 euro schulden staat.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 26 september 2017 om 13:20 geantwoord

Beste mevrouw Rooijakkers, het spijt ons te horen dat uw retourzending nog niet werd verwerkt. Wij hebben u daarom het formulier 'verloren retour' toegestuurd. Zodra wij dit formulier ingevuld retour ontvangen wordt het betreffende artikel afgeboekt in uw account. Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak. Het team van bonprix

Alle klachten die gemeld zijn door Izabella1234