Klacht: Verlengen contract – alleen als het voor VF goed uitpakt?

op 23 maart 2013 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik ben al een aantal jaar klant bij Vodafone. Helaas had ik de pech dat mijn toestellen meermaals na twee jaar aan vervanging toe waren. Nu heb ik een toestel dat ik graag nog wat langer gebruik en daarom dus geen nieuwe nodig heb. Ik heb een Sim Only abonnement afgesloten.

Mijn contract loopt tot juli ’13 en begin maart kon ik al verlengen. De wijziging zou rond 12-3-’13 ingaan, hartstikke mooi. Vorige keren ging dit ook vlekkeloos, verlengen en gelijk een nieuw toestel en meer MB’s/minuten etc.

Behalve deze keer, hoewel er gemeld is dat de wijzigingen 12-3-’13 in zouden gaan is dit niet gebeurd. Na een belletje met een – overigens zeer vriendelijke dame- bleek de reden te zijn dat de afspraak achteraf niet nagekomen hoeft te worden door Vodafone want in haar algemene voorwaarden staat dat indien het niewe maandelijkse bedrag lager is, dat ze dan helemaal niks hoeven te wijzigen en pas zodra de contractverlening opnieuw ingaat de voorwaarden worden gewijzigd.

Het komt er dus op neer dat zodra het in het voordeel van de klant is de voorwaarden niet worden gewijzigd en als het in het voordeel van Vodafone is, dat het dan opeens wel kan. Hoezo behandelen we iedereen gelijk?

Als dit nou van tevoren even werd gemeld, dan was dat duidelijk. Maar Vodafone heeft zelf duidelijk gemaakt aan mij dat zij gewoon van plan zijn om 12-3-’13 de voorwaarden willen wijzigen en ik ben daar ook mee akkoord gegaan. En nu willen ze hun afspraak niet nakomen omdat het toch wat minder voordelig voor hun is.

Beste Vodafone, weet u wat onvoordelig is? Klantverlies. Ik heb zelf als adviseur altijd meermalen meer service gehad bij uw bedrijf dan bij een ieder ander. Graag hou ik dit ook zo, de keus is aan jullie.

Daarom gun ik jullie toch de kans om jullie fout te corrigeren en een tevreden klant én adviseur over te houden, als jullie niet alleen nemen maar ook eens geven en één lijn trekken in deze gevallen (of per direct wijzigen of pas na einde bestaande contract) dan komen we er samen uit.

Wijziging contractvoorwaarden met terugwerkende kracht op 12-3-'13 zoals afgesproken.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Vodafone

7 jaren geleden - Beste wvalkering,Ik heb je zojuist een reactie gestuurd via e-mail.Met vriendelijke groet,Berny Vodafone, medewerker klachtafhandeling

Vodafone

Heeft op 17 april 2013 om 12:54 geantwoord

We hebben de klant een reactie via e-mail gestuurd met daarin een passende oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door wvalkering