Klacht: Verkopen van voorste rij stoelen

vandam66 op 20 september 2021 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Omdat Transavia tegen meerprijs de eerste rij stoelen verkoopt worden mensen met een handicap en niet kunnen lopen op rijen erachter gezet. De tilhulp die dan nodig is moet de gehandicapte over de armleuning tillen en heeft geen ruimte bij de benen. Dit overkwam mij op vlucht HV 6192 naar Rotterdam. De tilhulp was niet in staat om mij over de armleuning te tillen en voor mijn benen was geen ruimte om mij daar fatsoenlijk te tillen, waardoor ik languit over de stoelen lag en met pijn en moeite mezelf op een stoel moest hijsen. Ditzelfde gebeurde in Rotterdam waar maar één persoon was om me te tillen. Het was echt mensonwaardig . Het is beschamend en mensonterend dat de directie van Transavia het verdienmodel laat prevaleren boven het sociale en menswaardig vervoer van de gehandicapte medemens. Zelfs de hoofdstewardess zou hier in haar vluchtverslag haar ongenoegen over kenbaar maken.

Dat de eerste rij stoelen gereserveerd blijven voor gehandicapten die niet kunnen lopen en dus tilhulp nodig hebben zodat er meer ruimte is om de gehandicapte fatsoenlijk over te tillen in een vliegtuigstoel.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door vandam66