Klacht: Verkeerde voorlichting, te late levering en onacceptabele compensatie.

op 01 september 2016 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een andere leverancier kon de Excluton Tuintegels niet bijtijds leveren. Volgens die partij had de Excluton fabriek een zomerstop.

Hornbach Online gebeld dat ik dan bij hun wil bestellen als zij wel kunnen leveren. Hornbach wist van geen zomerstop en zei dat ze wel konden leveren. De bestelling op 02.08.2016 in goed vertrouwen geplaatst.

Tegen het einde van de levertijd gebeld met de vraag wanneer de tegels geleverd zouden worden, maar dat was niet mogelijk. Bellen mag pas na de afgesproken levertijd.
Na 9 werkdagen weer gebeld. Ik kreeg te horen dat ik binnen een week gebeld zou worden wanneer ze zouden leveren. Weer erg vaag.
Ook een klacht indienen kon pas na de levering, dus ik moest wachten.

Uiteindelijk gebeld door Excluton en op 30.08.2016 geleverd. Bijna 1 maand later (20 werkdagen).

Direct gebeld met Hornbach voor een genoegdoening vanwege de veel te late levering. Hierdoor wilde onze stratenmaker niet meer tegen het eenmalige ‘zomer’tarief werken en moest ik dus meer gaan betalen.
Hornbach gaf aan dat ik ook geen stratenmaker moet inplannen voordat de tegels geleverd zijn?!
(Schijnbaar is een project plannen iets vreemds voor Hornbach)

Uiteindelijk een coulance voorstel gekregen van 30 euro of de tegels ophalen en het geld terugstorten?! Beide zijn onacceptabele voorstellen. Een schandalige afwikkeling voor een hoop procedurele fouten bij Hornbach.

Gewenste Oplossing:

In plaats van 30 euro netto aanbieden zou Hornbach als alternatief bijvoorbeeld waardebonnen voor een veel hoger bedrag kunnen geven. 30 euro netto is waarschijnlijk net zo veel als 100-200 euro tegoed. Of 150-300 euro gratis huren van materieel. Dat is meedenken ipv afschepen. Levertijden beter waarborgen is natuurlijk nog beter, maar anders een fatsoenlijke korting op het aankoopbedrag (20-30%), waardoor het lijkt alsof Hornbach haar klanten serieus neemt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 30 september 2016 om 09:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 03 oktober 2016 om 21:57 geantwoord

Hornbach heeft naar aanleiding van de klacht het coulance voorstel verhoogd van €30 naar €60, hetgeen voor mij nog steeds niet in verhouding staat tot de geleden schade en het aanschafbedrag van de tuintegels. Alle voorstellen zoals vermeld in mijn klacht waren onbespreekbaar. Een laatste poging om het af te ronden op €100,- (10% van de aanschafwaarde) was ook niet mogelijk. juridisch aanvechten (met alle kosten en moeite) is geen optie, dus uiterst ontevreden ben ik genoodzaakt om het bod te accepteren. Mijn advies, niet online bestellen bij Hornbach!

Alle klachten die gemeld zijn door RickH64