Klacht: Verkeerde voorlichting over omruilgarantie

op 18 oktober 2016 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na een oogmeting bij Specsavers Leeuwarden werd mij een variofocale aangeraden door de verkoper. Nu heeft mijn man 1 jaar geleden bij een ander winkel ook een variofocale bril gekocht en moet er erg aan wennen. Daarom had ik mijn twijfels over zo n bril. Maar de verkoper verzekerde mij dat als hij niet zou bevallen ik hem mocht omruilen voor een gewone bril. Dat was voor mij een reden om toch voor een variofocale te gaan. Tweede bril gratis werd een zonnebril met variofocale glazen. Na een paar weken kon ik er maar niet aan wennen en besloot om contact op te nemen met Specsavers. Na onderzoek bleek deze niet geschikt voor mij en besloot ik om ze om te ruilen voor gewone brillen. Dat kon wel maar ik kreeg geen geld terug!!! Eerst dacht ik nog dat er een grapje werd gemaakt maar de verkoper was bloedserieus. Als ik dit had geweten dat had ik nooit een variofocale dure bril uitgezocht en had ik niet de 200 euro extra betaald. De voorlichting is niet goed geweest. De voorwaarden krijg je pas als je je brillen komt ophalen dus hoe kon ik weten dat ik geen geld terug krijg. Zo oneerlijk.

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag het verschil van de brillen terug en een oprecht excuus.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 24 oktober 2016 om 13:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij stellen het bijzonder op prijs dat u uw ervaringen met ons wilt delen.

Wij hebben uw schrijven besproken met de directeur van de winkel, die ons heeft laten weten dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan vernemen wij dit graag van u.

Vertrouwende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Sabrina Groen

Alle klachten die gemeld zijn door JGSF