Klacht: Verkeerde sterkte glazen in mijn bril gekregen.

op 03 mei 2017 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Sinds kort ben ik klant bij Specsavers (Enschede).
Ik had al een bril van een andere opticien, maar wilde na 2 jaar
mijn ogen controleren en een nieuwe bril aanschaffen.

Nou heb ik mijn mijn ogen laten opmeten (waar ik 40 minuut op heb moeten wachten). Er kwam een andere sterkte uit de meting dan die ik
in mijn huidige bril heb. Alles besproken, ontspiegelde glazen, etc etc..
Toen werd mij een ontspiegeld glaasje laten zien die in de bril zou komen. Deze had een groene tint, ik heb gezegd tegen de jonge dame die mij toen hielp dat ik geen groene tint in mijn glazen wilde hebben. Zij overtuigde mij ervan dat je er niks van weer zou zien in de bril. Oke, ik nam dit verhaal aan en heb ik mij een paar een gewone bril en een zonnebril, beiden op sterkte laten maken/bestellen.

Er was afgesroken dat ik deze volgende week vrijdag zou komen ophalen.. Loop ik naar de kassa toe, en zonder te kijken in het kastje waar de bestellingen in staan zegt een mannelijke medewerker tegen me dat ze er nog niet zijn en dat ze binnen 1 week niet zouden geleverd kunnen worden. Maar omdat ik een afsrpaak had zou hij dit voor mij uitzoeken. Weer een half uur wachten en ja hoor, mijn brillen stonden gewoon tussen de bestellingen (kwestie van 1 meter naar rechts en in een kastje kijken waar de rest van de bestellingen stond lijkt mij).

Mocht ik met deze man meelopen en mijn brillen uittesten, direct viel mij op dat ik met 1 oog overdreven scherp zag, en ander ook wazig.
Dit vond die raar want dit was de sterkte die gemeten was.
Ter vergelijking mijn huidige bril en de nieuwe bril op laten meten en deze man constateerde inderdaad dat de sterktes anders waren in beide brillen. Werd mij gezegd dat het zou kunnen dat ik aan mijn bril nog even moest wennen. En als het na het weekend niet beter was ik ze even terug moest bellen zodat er een nieuwe afspraak/hermeting werd gemaakt.

Ik naar huis met beide brillen, thuis uitproberen voor de tv, achter de computer, rondom het huis. Maar ik kon ze maximaal 10 minuuten verdragen en ik werd al misselijk tot hoofdpijn aan toe.

Maandag weer gebeld naar Specsavers in Enschede, uitgelegd dat het niet gaat, (dit keer een andere medewerker aan de lijn). Die mij dood leuk verteld dat een weekend te kort is om te wennen aan een nieuwe sterkte, en ik donderdag weer terug zou moeten komen. Ik vond het een sterk verhaal aangezien ik vaak tussen lenzen en een bril switch die niet dezelfde sterkte hebben en ik toch beter mee zie dan met de nieuwe bril die ik van hun gekregen heb.

Vandaag had ik een afspraak bij een oogkliniek voor eventueel mijn ogen laten laseren en mijn ogen te laten meten.. Uit die meting kwam een nagenoeg zelfde sterkte uit die in mijn huidige bril zit met een kleine cilinder afwijking. Deze sterktes kwamen niet overeen met de sterktes die op het blaadje van Specsavers stonden. Ik heb bij de oogkliniek een test brilletje gekregen met de door hun gemeten sterktes.. en raad eens? ik zag alles perfect.

Later op de middag (vandaag) ben ik weer naar Specsavers gegaan 1 dag eerder dan mijn mij geadviseerd werd). En wilde ik mijn verhaal doen.. Dit keer was ik snel aan de beurt en wedewom weer een andere medewerker. Deze kwam weer met het verhaal dat mijn ogen meer tijd nodig hebben om aan deze sterkte te wennen.. en dat het beter was dat ik over een paar weken weer een afspraak zou maken en tot die tijd mijn bril even moest testen.. Ik heb uitgelegd dat ik op vakantie ga en mijn bril niet meeneem en niet ga testen omdat ik het niet verantwoord vindt om ermee auto te rijden of wat dan ook. Ik kreeg niet eens de gelegenheid om te vertellen dat ik bij een oogkliniek geweest ben en ik een andere sterkte van hun kreeg dan van Specsavers, want meneer leek heel gehaast en hij leek niet echt tijd voor mij te hebben.

Toen was ik er eigenlijk helemaal klaar mee, met
heel de Specsavers.

Ik heb eigenlijk geen zin meer om nog naar Specsavers te gaan
en wil ik mijn geld terug omdat zij niet willen toegeven dat zij een
verkeerde meting hebben uitgevoert en mij telkens weg sturen met
het verhaal dat ik aan de sterkte moet wennen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 05 mei 2017 om 11:00 geantwoord

Goedemorgen,

Hartelijk dank voor uw opmerking. Wij vinden het hele spijtig te horen dat u geen plezier heeft van de gekochte bril.

Wij zullen uw klacht doorsturen naar de directeur van de winkel in Enschede en vragen of hij contact met u op wilt nemen om het probleem met u op te lossen.

Excuses voor het ongemak.

Roos Jansen

Heeft op 20 mei 2017 om 14:12 geantwoord

Niemand nog gesproken..

Bericht van Specsavers

5 maanden geleden - Goedendag, Wij hebben de winkel nogmaals verzocht contact met u op te nemen. Met vriendelijke groet en excuses voor het ongemak, Specsavers International BV

Bericht van Specsavers

5 maanden geleden - Geachte heer Serghej, Wij hebben van de winkel begrepen dat zij u meerdere malen hebben gebeld maar u helaas niet te pakken kregen. Er is daarom een e-mail naar u verstuurd op 7 mei. Hierin werd u uitgenodigd voor een nieuwe meting en gevraagd of u contact met wilde opnemen voor een afspraak. De 24e is er nogmaals naar u gebeld maar wederom kon men u niet bereiken. Wij verzoeken u vriendelijk zelf contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groet, Specsavers International BV

Reactie van de melder van de klacht Serghej

5 maanden geleden - Ik heb vorige week al contact gehad en een afspraak gemaakt, ik denk dat er wat dingen langs elkaar heen zijn gelopen.. Ook heb ik in de winkel aangegeven dat ik vanaf de 6e 2 weken in het buitenland zat, dus dat kan idd kloppen dat ik onbereikbaar was, maar dit heb ik gecomminiceerd naar een medewerken in de filiaal

Alle klachten die gemeld zijn door Serghej