Klacht: Verkeerde oogmetingen

op 31 juli 2017 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Geachte Specsavers,
Vorig jaar ben ik in Alphen aan de Rijn geweest voor metingen en naar aanleiding daarvan nieuwe brillen gekocht. Vanaf het moment dat ik nieuwe brillen had heb ik problemen gehad, kon niet goed lezen, ver afzien en met de zonnebril zag ik helemaal slecht. Ben uiteindelijk teruggegaan naar mijn oogarts die bevestigde dat meting van Specsavers niet klopte. Ben toen vervolgens teruggegaan maar de opticien zei dat de meting van oogarts niet klopte. Ja wat doe je dan. Heb vervolgens bijna een jaar met de verkeerde lensen gelopen. Uiteindelijk ben ik terug gegaan voor een nieuwe leesbril. Opticien was er GELUKKIG niet meer en heeft een andere me geholpen. Eerst goed geluisterd naar mijn verhaal en naar de metingen gekeken van de oogarts en toegegeven dat die correct waren en die van de opticien incorrect. Dat is al een stap in de goede richting. Uiteindelijk besloten voor een nieuwe bril en aangezien er een offer gaande was 50% korting zou ik dat dan krijgen. Dit is waar ik problemen mee heb. 50% was voor iedereen.

Ik heb uiteindelijk ruim 224.50 Euro moeten betalen voor nieuwe bril die als de metingen correct waren geweest ik deze kosten niet had hoeven te maken. Ik vindt dat deze kosten voor het bedrijf zouden moeten zijn. Mijn verzekering heeft deze mening ook en ik kan pas volgend jaar weer via mijn verzekering en vergoeding krijgen.

Alle klachten die gemeld zijn door Helena Antoinette