Klacht: Verkeerde levering

op 11 mei 2016 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Ik heb in de laatste twee weken twee bestellingen gedaan. De eerste bestelling ging naar het verkeerde adres, namelijk een ophaal adres bij Primera Amsterdam. Ik heb gebeld, werd een tweede paar schoenen opgestuurd, nu wel naar mijn huis adres. Schoenen 2 dagen later binnen. Prima, goed opgelost. Eerste paar zou vanzelf worden teruggestuurd. Een foutje kan altijd een keer gebeuren, geen probleem.
Een paar dagen later bestel ik een grote bestelling kleding bij BonPrix, omdat er een 30% kortingsactie gaande was die dag en ik daar wel interesse in had. Samen met mijn man kleding voor hem uitgezocht, een order totaal van meer dan 260 euro. Betaald via de credit card, en we wachten af totdat de kleding komt. Ik krijg 2 dagen later een email dat het verzonden is… WEER naar de Primera in Amsterdam, voor mij 2 uur reizen. Ik bel weer, en ik krijg geen oplossing aangeboden die mij goed aanstaat. Ik moet maar wachten wat er gaat gebeuren, of ik moet de bestelling opnieuw doen en dan allerlei open rekeningen krijgen op BonPrix.nl, omdat ze het in meerdere bestellingen opnieuw moest doen. Dan zou ik uiteindelijk mijn geld terug krijgen (2-4 weken verwerkingstijd) en dan de openstaande rekeningen moeten betalen. Terwijl ik al had betaald. Als ik afwacht wat BonPrix gaat doen nadat mijn pakket wordt teruggestuurd, krijg ik de korting waarop ik juist had gereageerd niet nogmaals. Ik heb een dag vrijgenomen van mijn werk om het pakket op te gaan halen, 2 uur reizen bij mij vandaan (heen EN terug, dus 4 uur van mijn dag kwijt plus alle extra onkosten a 20 euro). Kom ik er bij thuiskomst achter dat 1 van de shirts er niet bij is geleverd, dat die is vertraagd. En, U raadt het al, die gaat OOK naar Amsterdam toe.
Dus, ik hang weer aan de telefoon. Mevrouw biedt aan om het shirt opnieuw te bestellen en dan naar mijn huis sturen, hetzelfde als met de schoenen. Ook wilde ik een broek ruilen, dat was ook geen probleem. Mevrouw plaatst de bestelling, en ik kijk meteen mee op MijnBonPrix en zie meteen dat er een paar jeans in de order staat die ik zeker niet nog een keer had besteld, en het shirt dat eerst ook al miste staat er weer niet bij! Daarbij heb ik ook geen 30% korting meer op de broek die ik wilde ruilen, die heb ik nu ook voor de gewone prijs. Ze kon het niet annuleren, dus nou moet ik wachten op een order met een product dat ik niet wilde hebben, en dat moet ik dan maar terugsturen.
Ik ben echt heel ontevreden over BonPrix en de oplossingen die worden geboden. Het is een beetje van, “Nou accepteer het maar.” en “wacht het maar af”. Ze hebben bevestigd dat het hun fout is, een fout in het systeem waar het zogenaamd 10 keer goed gaat en de 11e keer mis. Bij mij gaat het nu meerdere keren mis en ik ben daar echt niet blij mee. Ze geven ook niet aan op de website dat ze een storing hebben en dat bestellingen dus mis kunnen gaan (natuurlijk niet, dat kost ze klanten). Ik voel me bedrogen.

Een compensatie zou fijn zijn, maar bestellen doe ik toch NOOIT meer bij BonPrix en zal het ook iedereen afraden. Ik ben echt heel teleurgesteld, dit is mij nog nooit bij geen enkele webshop overkomen. Zonde van mijn tijd, en alle moeite die ik moet doen is het echt niet waard. De kleding is de reiskosten en de tijd die ik heb moeten missen op mijn werk niet waard, maar ik wilde ook niet 3-4 weken wachten op mijn geld.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 11 mei 2016 om 15:08 geantwoord

Beste Naomi,

Ik wens u mijn excuses aan te bieden voor de verkeerde zendingen van uw bestellingen. Ik begrijp dat dit erg vervelend is.

Ik heb voor u de ongevraagde jeansbroek uit de ruilbestelling gehaald, en 30 % korting ingevoerd. U zal deze bestelling binnenkort ontvangen bij u thuis. De zending van 29 april heb ik alvast afgeboekt in uw klantendossier. Uw saldo zal morgen aangepast worden in 'mijn bonprix'.

Voor verdere vragen kunt u ons bereiken via sociale.netwerken@service-bonprix.nl.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Het team van bonprix

Alle klachten die gemeld zijn door NDietrich