Klacht: verkeerde informatie verstreken

op 22 juni 2016 over Phone House in de categorie Telecomwinkels

Ik heb op 16 maart 2016 een iphone 6 bij jullie gehaald. Ze vroegen me of ik een verzekering wilde. Ik had dit nog nooit gedaan, want zag hier het nut niet van in. Duidelijke vragen gesteld zoals “Als ik hem opstuur, kost dit dan extra geld?” “Nee” was het antwoord. “Ik krijg in alle tijden een leentoetsel van de winkel mee naar huis?” “Natuurlijk was het antwoord”.
Uiteindelijk toch overwogen om een verzekering af te sluiten, want als er geen extra kosten bovenop komen dan is het misschien wel handig. Ik heb deze vragen expliciet gesteld, omdat een vriendin van mijn een abonnement heeft waarbij zij wél 60 euro per keer betalen moet.
Ze stelde me zelfs nog de vraag of ik een glasplaatje van 27,- wilde op mijn scherm, maar dit wees ik natuurlijk af, want ik ben immers niet voor niets verzekerd!

Nou ging ik vanmiddag vol goede moed mijn telefoon naar de winkel brengen, glas is kapot. Wat blijkt?! Ik moet 60 euro betalen voor het terugsturen van mijn telefoon én extra kosten voor het leentoestel. Een leentoestel wat overigens op dit moment niet beschikbaar was, want ‘ze zijn allemaal uitgeleend’.

Serieus, wat een service?! De vrouw in de winkel kon er natuurlijk ook weinig aan veranderen, maar anders had ik natuurlijk nóóit een verzekering afgesloten. Daar ben ik misschien dan te pinnig voor!
Dan laat ik mijn telefoon wel maken bij een goedkopere telefoonwinkel áls hij kapot is in plaats van een (voor mijn idee) nutteloze verzekering!

Ik vind het erg vervelend, omdat ik nadrukkelijk gevraagd heb of er extra kosten aan verbonden waren.
En nu zit ik thuis, met een kapotte telefoon!

Ik ben tevreden als mijn telefoon gewoon zoals gezegd is wordt gemaakt! zonder extra kosten en zonder extra kosten voor het leentoestel. Ik betaal mijn verzekering niet voor niets! En ik gewoon elk moment mijn telefoon weg kan brengen en een leentoestel krijgen kan.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Phone House

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Phone House nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Phone House in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Phone House een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Phone House

Heeft op 30 juni 2016 om 08:53 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Birgitvanderaa