Klacht: Verkeerde buskaartje

op 03 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb vanochtend buslijn 169 richting Leiden centraal vanaf de Rijneke Boulevard om +/- 10:40 (hij was te laat, het had 10.35 moeten zijn) in Zoeterwoude-Rijndijk gepakt. Normaal betaal ik daar zonder OV 2 euro tot mijn eindbestemming en nu opeens 4 euro. Ik wil graag opheldering hierover. Het gaat maar om een klein bedrag, maar als deze buschauffeur dat de hele dag bij iedereen doet, loopt de teller aardig op.

Als ik een passend antwoord heb op mijn vraag en desnoods geld terug.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 03 augustus 2016 om 12:18 geantwoord

Goedemiddag,

De tarieven van de losse kaartjes zijn gebaseerd op de afstand die je aflegt. Hoe meer zones je doorkruist, hoe duurder de prijs. Ik zie dat Zoeterwoude Rijndijk - Leiden 1-2 zones is, wat inhoudt dat een kaartje 2 euro kost. Dat houdt helaas in dat de chauffeur zich zeer waarschijnlijk vergist heeft.

Je kunt je 2 euro terugvragen door online een restitutieverzoek in te dienen: https://www.arriva.nl/zuidholland/service-contact/contact.htm En dan kiezen voor 'stuur een bericht'.

We bieden je onze excuses aan voor het ervaren ongemak.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Assunt