Klacht: Verkeerde adviezen

op 11 september 2018 over ING in de categorie Banken

Goedemiddag, ik wil graag officieel een klacht indienen.
Ik probeer al een dagen mijn creditcard te activeren, dit wil maar niet lukken en blijkbaar is het erg moeilijk voor de medewerkers om hierover eenduidige informatie aan klanten te verstrekken. Ik heb inmiddels 4x moeten bellen en elke keer wordt er iets anders tegen mij verteld. Ik vind dit erg onprofessioneel en erger mij kapot dat ik , om jullie diensten te kunnen afnemen, uren vrije tijd kwijt ben.
In een brief wordt gezegd dat ik het online kan doen, dat klopt al niet want mijn kaart is niet zichtbaar. Dan maar bellen.
1e medewerker zegt dat de kaart is geactiveerd, vervolgens sta ik voor paal want blijkt dat deze NIET is geactiveerd. 2e medewerker zegt dat de kaart niet is geactiveerd omdat de eerste kaart van mijn vrouw nog niet is geactiveerd. Dat hebben we dus gedaan maar je raad het al, nog steeds deed mijn kaart het niet. Moest ik weer bellen. Toen zei weer een andere medewerker dat ik alleen mijn kaart kan activeren als mijn vrouw aan de telefoon komt omdat zij de “hoofdeigenaar” van de rekening is???? We hebben gewoon een gezamenlijke rekening. NU mag mijn vrouw dus vanavond weer bellen? Ik ben nu al 3 dagen hier mee bezig..
Waarom is het zo moeilijk om jullie medewerkers fatsoenlijk op te leiden? Ik blijf bellen en er energie en tijd in stoppen. Ik heb wel wat beters te doen. Chat functie is 9 van de 10 keer ook niet zichtbaar.
Verder is het toch onzin dat ik niet schriftelijk een klacht kan indienen? Ik moet dus in een chatschermpje van 10 x 10cm dit gaan doen en als ik niet binnen 2 min reageer sluit de medewerker de chat!! Gaan jullie zo om met klanten? Misschien moeten wij ons nieuw aan te schaffen huis maar niet via een hypotheek van de ING laten regelen??
Ik hoor graag hoe jullie dit gaan oplossen, Ik wil graag via de mail een bevestiging en antwoord op mijn klacht en een oplossing en of compensatie voor mijn tijd anders richt ik mijn klacht aan de directie of het Kifid.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 11 september 2018 om 21:04 geantwoord

Goedenavond,

Bedankt voor je bericht! Ik kan mij goed voorstellen dat het erg veel frustratie oplevert wanneer het activeren van een Creditcard zoveel tijd en moeite met zich mee brengt, dat is natuurlijk niet onze bedoeling.

Om een klacht te registreren is het belangrijk om deze te koppelen aan jouw persoonlijke account bij ons. Daarom is het nodig om een chat met ons te starten via de volgende link (hier zou de functie zeker zichtbaar moeten zijn): https:www.ing.nlparticulierChatindex.html

Ook zou het probleem voor het activeren van de Creditcard meteen opgelost moeten worden. Ik wil je daarom vragen om een chat met ons op te starten hiervoor.

Nick
ING Webcare

Heeft op 11 september 2018 om 21:09 geantwoord

Ik heb verschillende malen gebeld en gechat, dit helpt niks. Iedereen heeft een ander verhaal en niemand lijkt met elkaar te communiceren. Heb vanavodn weer gebeld en na een moeizaam gesprek( het is ook allemaal erg moeilijk) lijkt het gelukt vooralsnog. Dit doet niks van verder van mijn klacht want die blijft hetzelfde. Ik zie geen compensatie of oplossing waar ik echt iets mee kan. mvg Arne

Alle klachten die gemeld zijn door Bremselaar