Klacht: verkeerde abonnement door fout werkende app van youfone

op 18 februari 2018 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Op 01-11-2017 begon mijn verlenging van mijn abonnement die is:
275 min/SMS 2 jaar voor € 4,00 per maand
Internetbundel 2500MB 3G voor € 7,00 per maand
Actiekorting: € 1,50 per maand
Contractduur: 2 jaar
Eenmalige kosten: € 0,00

Dus totaal per maand € 9,50

Op eens kreeg ik de factuur van € 16,- geschrokken van het bedrag keek ik in mijn app maar er stond geen factuur bij. Een paar dagen later bel ik naar uw klantenservice en vroeg over hoe het kan dat dit nieuwe maandbedrag zo hoog is. De medewerker van de klantenservice informeerde me dat mijn abonnement twee keer gewijzigd is. Hoe kan dat vroeg ik verbaast. Hij vertelde me dat de internetbundel is veranderd van 2500MB naar een bepaalde aantal mb’s welke voor mij niet te achterhalen is en 20 seconden later nog een keer gewijzigd naar 4500MB en daarom is mijn abonnement duurder geworden.
Ik heb geen tweede en/of derde verandering aangevraagd, wie heeft dit gewijzigd? was mijn vraag. De meneer zei dat via de app is veranderd.
Beste mensen van youfone ik heb geen verandering gedaan in mijn abonnement en ik heb geen informatie gekregen van de veranderingen.
Dit is duidelijk dat het een storing van jullie app is. De medewerker van de klantenservice vond deze veranderingen ook erg vreemd, omdat mijn gemiddelde gebruik per maand van data 800MB is. Dus onnodig om mijn Internetbundel te vergroten en 20 seconden later weer vergroten en nu zeggen jullie dat dat niet meer kan terug gedraaid worden naar mijn oorspronkelijk abonnement, terwijl het een fout is in het programma van uw bedrijf.
Ik vraag u dan ook met klem mijn abonnement te berekenen van
€ 9,50 van 2500 mb en 275 belminuten/sms per maand.
Dit lijkt me niet meer dan terecht om de gemaakte fout te herstellen.
Verder laat ik u weten dat ik deze klacht ook ga melden bij diverse consumenteninstanties, omdat er niet adequaat gereageerd is via de klantenservice.
Ik ben benieuwd naar de oplossing van het probleem.
Alberto Ballar
Klantnummer: 1019020503

Terugdraaien naar mijn oorspronkelijke abonnement

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 19 februari 2018 om 12:29 geantwoord

Heeft op 25 februari 2018 om 21:16 geantwoord

Geachte heer Quinn,

Wat u vertelt is niet waar, nogmaals ik heb de wijzigingen niet gedaan. Ik voel me niet serieus genomen.

Ik wil dat een geschillencommissie bepaalt wat de oplossing van deze situatie is, want hier is niet anders dan een fout in de werking van uw app.

Alberto Ballar

Alle klachten die gemeld zijn door Consument2018