Klacht: Verhuizing loopt mis

op 16 augustus 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Op 2 juli kreeg ik van de vorige bewoner de opmerking dat er nog geen coax-kabel (de beruchte groene) het huis binnenkwam, maar dat deze in de voortuin voor de erker lag. Op 4 juli heb ik hiervoor contact gezocht met ziggo en een afspraak gemaakt voor 2 augustus om de kabel aan te laten sluiten.

Eerder kon voor ziggo niet, en voor mij maakte dat op dat moment niet uit, omdat ik pas 1 augustus eigenaar zou zijn van de nieuwe woning. De vorige bewonder was zeker wel bereid om op een eerder tijdstip de monteur te ontvangen.

2 augustus kwam de monteur op afgesproken tijd en heeft inderdaad gecontstateerd dat de kabel lag in de voortuin voor de erker. Hij was alleen niet ingehuurd om te graven en heeft een ‘vervolgtaak’ aangemaakt.

Vanaf dat moment heb ik meermaals met de ziggo service desk gebeld en ben iedere keer van het kastje naar de muur gestuurd, de toon van de service desk medewerkers was op zijn zachtsgezegd klant-onvriendelijk. Ik moest maar geduld hebben en afwachten tot ziggo contact met mij zou opnemen.

Op 15 augustus heb ik geprobeerd op te zeggen bij ziggo, maar de dame van de afdeling “Retention en opzeggingen” wilde het voor mij nog eens proberen. Ik heb haar die kans gegeven. Daaruit kwam dat ikzelf een aanvraag moest gaan doen via mijn-aansluitingen.nl en vanaf dat moment zou de procedure gaan lopen. Ook Rick van webcare is op dat moment actief geworden.

Dinsdag 16 augustus is mij toegezegd dat binnen 20 werkdagen vanaf deze datum de aannemer langskomt om het aan te sluiten. Dat betekendt dat deze uiterlijk maandag 12 september bij mij is, en dat ik dan misschien pas gebruik kan maken van mijn verbindingen.

inmiddels is er duidelijkheid over wanneer ze mij gaan bellen om een afspraak te maken om de juiste monteur langs te laten komen. Deze bellen mij in de week van 2 september. Daarna komen ze pas de zaak aansluiten. Dat betekend dus dat ik pas na ruim 2 maanden wordt geholpen

Als alle door mij gemaakte extra kosten worden bevergoed, inclusief verloren tijd. En de verbinding nog voor het einde van augustus is geregeld

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Markberck