Klacht: Verf zorgt voor klemmende deuren en kozijnen en dekt slecht (na lange droogtijd)

op 13 januari 2014 over Flexa in de categorie Producten

In juni 2013 hebben we onze eerste huis gekocht. De kleuren in huis waren niet onze smaak. Verven dus! Na een advies van de Gamma hebben we gekozen om Flexa strak in de lak zijdeglans wit op waterbasis aan te schaffen. Mijn vriendin was in die tijd zwanger vandaar dat we ons goed hebben laten informeren over de mogelijkheden en de verfsoorten en kwaliteiten. Flexa op waterbasis leek de beste oplossing voor ons. Na het verven van de deuren en kozijnen begon al gauw de ellende. Ten eerste dekte de verf niet naar behoren. Enfin.. Ondanks een lange droogtijd beginnen de deuren en kozijnen te klemmen. De achterdeur is zeer moeilijk open te krijgen evenals de kozijnen van de uitzetramen, alles plakt en klemt. Zelfs na ruim een half jaar klemt alles nog steeds heel erg. Vanaf het moment van het aanbrengen van de verf hebben we enorm veel vocht op onze ramen staan.(condens) We hebben de vorige eigenaar hierover gesproken maar zij geeft dit probleem nooit gehad te hebben. Andere buurtbewoners hebben ook nooit last van vocht op hun ramen. Geen constructiefout of anderszins. Op verschillende internetsites geeft men aan dat dit van de verf kan komen.
Ook barst de verf op de deuren en kozijnen.
Inmiddels is mijn vriendin bevallen en hebben we de Flexa verf strak in de lak zijdeglans op oliebasis geprobeerd op één raamkozijn. Dit pakte goed uit. Het raam gaat gemakkelijk open en klemt/plakt niet meer. Het nadeel bij deze verf is alleen wel dat deze een stuk meer glanst waardoor alles toch opnieuw geverfd dient te worden. Al met al balen we enorm dat we deze verf gebruikt hebben, naast het feit dat alles weer geverfd moet worden is het vochtprobleem in huis mijn grootste zorg. Uiteindelijk zal de hardhouten kozijnen aantasten met alle gevolgen van dien.

Ik weet niet wat een passende oplossing zou zijn aangezien het hier niet alleen om de verf gaat maar ook vervolgschade

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Flexa

Bericht van Flexa

3 jaren geleden - Wij hebben klant verzocht contact met ons op te nemen zodat wij de klant een gerichte oplossing kunnen bieden.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Flexa nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Flexa in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Flexa een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Flexa

Heeft op 19 mei 2014 om 08:06 geantwoord

Omdat u niet meer gereageerd heeft op onze mail, beschouwen wij deze klacht als opgelost. Mocht u als nog vragen hebben dan kunt u ons per mail benaderen via info @Flexa.nl

Dirk van der Meer
Technisch adviseur
AkzoNobel Decorative Coatings BV

Alle klachten die gemeld zijn door H.W.Meijers