Klacht: Veel te veel betaald

op 25 december 2012 over Rang1tickets in de categorie Kaartenverkoop

Ik heb in oktober kaarten voor de André Hazes musical als cadeau besteld. Omdat er geen 6 plaatsen meer naast elkaar te krijgen waren kon ik doorlinken naar een site en kwam terecht bij rang 1. Ik kon zelf plaatsen uitzoeken via een plattegrond en zelfs 6 naast elkaar. Wat schetste afgelopen week mijn verbazing, toen de kaarten via de mail binnenkwamen. Ik had 180 euro meer btaald dan op de tickets vermeld stond. Na contact met See-tickets bleek dat Rang 1 als negatief te boek staat. Ik begrijp niet dat ze nog steeds kaarten kunnen bemachtigen via de officiële wegen en daat dus heel erg veel winst op maken.Belachelijk!!!!!!!! Via contact met rang 1 wordt je niks wijzer of je krijgt een standaard mail terug.

Rang 1 Mag mij het verschil terugstorten.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rang1tickets nog niet in behandeling is genomen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Rang1tickets in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Rang1tickets een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Rang1tickets

Heeft op 04 januari 2013 om 12:41 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Op onze site kunt u niet kiezen voor specifieke rij- of stoelnummers, alleen voor specifieke rangen.

Het prijsverschil wordt in onderstaand schrijven uitgelegd;

Wij zijn een bedrijf dat zich specialiseert in het in- en verkopen van toegangsbewijzen. Het gaat hierbij voornamelijk (dus niet in alle gevallen) om toegangsbewijzen voor voorstellingen, sportevenementen en concerten die al lange tijd uitverkocht zijn. Wij maken het mogelijk om op een later moment toch nog te kunnen beslissen naar een voorstelling te gaan, ook al is deze voorstelling al uitverkocht. Uiteraard verkopen wij ook tickets voor concerten en evenementen die nog niet uitverkocht zijn. Soms is een concert uitverkocht maar worden er later nog extra tickets vrijgegeven.

Op onze website geven wij aan dat ons bedrijf kaarten verkoopt tegen een prijs die gebaseerd is op vraag en aanbod en vaak hoger is dan de inkoopprijs van de toegangsbewijzen. Leest u onze beschrijving van onze bedrijfsactiviteiten na op www.rang1tickets.nl.

Alle klachten die gemeld zijn door 11111