Klacht: Veel beloven maar niet nakomen is hun credo

op 18 december 2013 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Datum aankoop 12-12-2012, Contact met Omschrijving
Medio april voor de eerste keer geprobeer een oplossing te vinden. wordt allerlei sugesties gedaan die niet werken.
Medio mei Samsung gebeld Aangegeven dat de camera niet functioneert zoals aangegeven is bij verkoop. Men gaat kijken wat er aan te doen is. Ik zal binnen enkele dagen teruggebeld worden. Anders weer terug te gaan naar Kijkschop. (circa 20minuten aan de lijn)

Medio juni Samsung gebeld Heb aangegeven dat ik niet teruggebeld ben en dat ondertussen verschillende mensen geprobeerd te hebben om het probleem op te lossen. Ondanks alle pogingen werkt het niet zoals verwacht. Filmprogramma is het probleem. Vanuit Kijkschop wordt aangegeven om maar tohc maar weer eens contact te zoeken met Samsung.

Medio juli  (Samsung) Na een lange discussie en beloftes dat ik terug gebeld zal worden verwijs men naar Mediamarkt om de camera op te laten sturen naar Selectro met een begeleidende brief wat er aan mankeert. Na vier weken eindelijk de camera terug met de vermelding dat de camera niet kapot is. Daar gaat het juist niet om. Men heeft de begeleidende brief dan ook niet gelezen en de kern van het probleem niet begrepen.
* beloofd mij zijn leidinggevende te informeren en stuurt hem een mail. Na vijf dagen zal ik door deze persoon teruggebeld worden. (dhr. *??)
(circa 25minuten aan de lijn)

30-10-2013 *(Samsung) Probleem weer uitgelegd. Aangegeven dat ik teruggebeld zou worden maar dat dit na 2 weken nog steeds niet gebeurt is. * zoekt uit en vermeld dat * vergeten is om de bevestigingsknop in te drukken waardoor de leidinggevende zijn bericht niet heeft gehad. Dat is de reden dat ik niet terug gebekd ben. * beloofd dat ik na 5 werkdagen teruggebeld zal worden door zijn leidinggevende. (dhr. *??)
(circa 30minuten aan de lijn)

13-11-2013 * *
(Samsung) Probleem weer uitgelegd. Alle begrip voor de rommelige situatie. dhr. *?? Is haar niets bekend. Wel maakt ze opnieuw een melding maar nu met de belofte dat ik de volgende dag voor de middag terug gebeld zal worden.
(circa 45minuten aan de lijn). Detail, er wordt opgehangen maar de verbinding wordt niet verbroken. Ik hoor deze mevrouw zuchten en blazen en tegen een collega zeggen dat het een behoorlijk zwaar verhaal is en verklaart daarbij “mijnheer heeft wel een punt en heeft hij gelijk” vervolgens neemt zij de telefoon weer op en hoort dat ik nog aan de lijn ben. Ik sluit daarna zelf af.

14-11-2013 * (Samsung) Maar zelf weer gebeld i.v.m. de vorige afspraak. Weer niets gehoord. Aangezien ik weer bel wordt mijn klacht opnieuw ingevoerd. Waarop ik zeg dat dit belachelijk is gelet op mijn vorige belletje. Het is de procedure wordt mij medegedeeld. Er volgt weer een discussie maar men blijft bij hun standpunt (opdracht) het enige wat mij weer wordt toegezegd dat ik na 5 dagen gebeld zal worden.
(circa 25minuten aan de lijn)

20-11-2013 ?????
(Samsung) Maar weer gebeld. Helaas is het een herhaling van zetten en gezegdes.
Na 22 minuten zelf neergelegd

22-11-2013 ???
(samsung) Ben een hele tijd weer opnieuw aan het uitleggen wat er aan de hand is. Nadat ik in de wacht wordt gezet breekt na 10 minuten de verbinding.
(circa 20minuten aan de lijn)

25-11-2013 Dhr. *.
(Samsung) Belt weer en ervaart dhr. * als een zeer arrogante man. Na een periode van praten ga hij iets uitzoeken en hangt hij mij in de wacht. Na 5 nummers ben ik het zat en hang ik op en belt vervolgens weer Samsung op.
(circa 30minuten aan de lijn)

25-11-2013 *
(Samsung) Nadat er is opgehangen weer gebeld. Nu is * aan de lijn. Ook zij gaat wat uitzoeken. Na circa 23 minuten wordt er afgebroken.

26-11-2013 * * Weer uitgelegd wat er aan de hand is. Deze man komt met een paar alternatieven waarvan wij niet mogen zeggen dat dit van hem afkomt omdat hij ook ervaren heeft dat het hier om een moeilijke film bewerkingsprogramma gaat. Advies is om de video`s om te zetten in een ander format en stream clip moet maken en bla, bla, Al met al niet werkbaar voor iemand van 75 jaar wordt er aangegeven. Ja u heeft gelijk wordt er geantwoordt.

27-11-2013 *
(Samsung) Ben niet tevreden hoe het een dag eerder is gegaan dus weer gebeld. Krijgt * aan de lijn die zegt dat hij altijd een oplossing heeft en nog niet heeft meegemaakt dat hij zijn belofte niet heeft waar kunnen maken. Hij begrijp het probleem en begint zijn verhaal af te steken, ziet zijn leiddingevende maar als ik die aan de lijn vraag is deze ineens verdwenen. Na 30 minutne liegen en er om heen draaien verklaar ik spreekwoordelijk dat wanneer ik de volgende dag geen antwoordt krijg ik dan wel naar Delft komt om mijn verhaal uiteen te zetten. Spreekwoordelijk uitgedrukt zeg ik “als * niet naar de berg komt, dan komt de berg wel naar * toe” daarna krijg ik het verwijt van dit figuur dat ik een minderheid groep beledig. Ik heb deze mijnheer verteld dat hij nu op de verkeerde weg zat en eiste de band op van het gesprek wat elke keer opgenomen wordt. Hierna heb ik opgehangen een dag later heb ik gereageerd op een mail van Samsung d.d. 28-11-2013 en opnieuw mijn klacht aangegeven.

—–Oorspronkelijk bericht——-

Aan: info@samsung.nl
Onderwerp: Re: Branden op DVD van HD bestanden op uw Samsung HMX-F80BP met*dd. 13.12.2012

geachte mevrouw, mijnheer,

wat u mij nu mailt is maar een stukje van de discussie die ik vanaf februari al voer om mijn verhaal te vertellen -en te schrijven- wat er daadwerkelijk aan de hand is. Buiten alle goede bedoeling van de medewerkers die ik aan de lijn heb gehad (ik mis nog een paar contactpersonen in dit rijtje trouwens) en die mij allen toegezegd hebben dat ik binnen vijf dagen teruggebeld zou worden is dit tot opheden nog steeds niet gebeurt. Tijdens elk gesprek wat ik heb gehad wordt ik steeds in de wacht gezet waaruit ik begrijp dat de medewerker met een meerdere aan het overleggen is om mij een antwoordt te kunnen geven. Als ik dan vraag naar die leidinggevende wordt mij verteld dat zij dit niet mogen doen omdat dit niet mag. Meerder malen heb dan ook aangegeven tijdens de gesprekken dat ik dit een bizar verhaal vindt. Gelet op de ervaringen -het niet terug gebeld worden door Samsung- heb daar dan ook elke keer nadrukkelijk om gevraagd om toch zo mijn verhaal te kunnen vertellen. Resultaat, ik wordt niet doorverbonden en ben tot op heden nog steeds niet terug gebeld.

Gisteren weer gebeld omdat ik het na 10 keer proberen en allerlei toezeggingen van jullie kant uit, het nu eigenlijk wel zat begint te worden dat wat men mij toezegt niet nakomt.
Dan wordt mij gisteravond verteld dat ik geen antwoord meer krijgt omdat het een dag daarvoor is geëscaleerd. Een beetje begrip vanuit de kant van Samsung is er naar mijn optiek dan ook niet. Als men dan zo`n reactie krijgt van ons wordt er totaal geen rekening gehouden met het feit dat wij elke keer voor een lange periode in de wacht worden gezet, in dit geval door dhr *, om vervolgens na circa 20-25 minuten maar de haak er op te leggen omdat het op deze manier ons elke keer weer behoorlijk wat geld kost. Al met al, mogen wij dan een beetje pissig reageren zoals in onderstaande verslagen vermeld wordt? Ik denk dat wij ons tot op heden ons erg netjes hebben gedragen en daag u dan ook uit om alle geluidsbanden samen met mij af te luisteren of ik een onvertogen woord heb gezegd tegen uw medewerkers. ik vraag mij trouwens af of u dit ook zo geaccepteerd zou hebben als je dit persoonlijk zou overkomen. Ik ken je niet maar ik denk van niet.

Het laatste gesprek van gisteren duurde weer een dikke 30 minuten waarin ik opnieuw tegen een muur van “tegenhouden”aanliep. De medewerker draaide zich in alle bochten om mij fatsoenlijk te woord te staan en om een oplossing te bedenken. Nadat ik in de wacht rij was gezet werd mij verteld dat hij net een “hogere”had gesproken die hem had verteld dat er geen oplossing was. Ik vroeg of ik deze persoon mocht preken maar hij was net verdwenen. Ook niet nadat de medewerker mij vertelde dat hij weer in de buurt liep van hem, kreeg ik deze bewuste persoon niet aan de lijn. Dit is nog erger dan een gemeentelijke instantie en vertoont burocratisch trekken wat ik van mijn levensdagen nog niet eerder heb meegemaakt.
Tot slot probeer ik aan te geven dat ik mij onmachtig voelde dat ik weer niet verder kwam en vervolgens aangaf dat ik dan wel naar het hoofdkantoor zou gaan om daar mijn verhaal te doen. Als spreekwoord gebruikte ik “als * niet naar de berg komt dan komt de berg wel naar * toe”. Doelend dat ik dan de berg ben in ik in die hoedanigheid naar het hoofdkantoor zou komen. Wat er daarna gebeurt is te bizar voor woorden en wordt ik voorts beschuldigd dat ik een bepaalde groep beledigd en mij daarna vertelde mij dat er geen * in de organisatie werkt. De eerst opgesomde opmerking pik ik dus niet omdat dit spreek woord al zo`n 100 jaar bestaat en in zulks gevallen regelmatig wordt gebruikt als spreekwoordelijk gezegde. Ik wil dan ook de opname van dit gesprek hebben.

Ik vindt het te bizar voor woorden dat een miljoenenbedrijf, wat Samsung is, hier zich heel klant onvriendelijk opstelt en een starre houding aan blijft nemen om niet te zoeken naar een gezamenlijke oplossing. Zeker met de informatie die ik heb gekregen dat Samsung er circa 32 miljoen per jaar in een project pompt om printer contracten af te kopen voor de klant van diverse concurrenten. Dit staat dan ook in schril contrast met een cameraatje van 157 euro en waar ik zelf al heb aangegeven om er iets bij leggen om een camera te kopen die wel voldoet aan onze wens.
Uiteindelijk gaat het om een gebruiksvriendelijk camera voor een 78 jarige man die ozo graag wilt filmen, de films wilt branden om deze terug te kunnen kijken op een dvd speler. Nu is alleen maar Youtube mogelijk.

hopelijk nu wel een antwoordt.

Onderwerp: Branden op DVD van HD bestanden op uw Samsung HMX-F80BP met * dd. 13.12.2012

Klantnummer: 2811554640

VOC: Claim: 3101253479

Hallo *,

Na ons overleg wil ik graag even weten wat je adviseert bij deze klant.

Het gaat om het overzetten op DVD van beelden van haar HMX video toestel

Alvast bedankt,

◆ ** [ *] 25.11.2013 14:19:49
klant is boos omdat zij de op de camera opgenomen beelden niet op een
dvd kan branden
klant advies gegeven om de resolutie van de beelden op een lage
resolutie te zetten 768*576(SD)
zodat dit wel gebrandt kan worden.

teven advies gegeven om naar een programma via internet te zoeken
waarmee zij de hd beelden om kan zetten in sd als zij deze alsnog wilt
branden. dit omdat HD beelden niet op een dvd gebrand kunnen worden
zonder deze te converteren.

tenzij de klant een blu ray brander heeft

Klant wil dat wij kijkshop goedkeuring geven om de camera te
vergoeden/vervangen
Dan pas zal kijkshop haar verzoek inwilligen
Dit is geen probleem van de camera maar van de software
samsung levert geen fotobewerkingssoftware
dus kunnen wij niets doen
toen ik haar dit wilde vertellen was de verbinding verbroken

◆ *] 25.11.2013 13:34:53
* Als klant nogmaals belt: Technisch probleem of klant niet
tevreden over product eigenschappen. Klant terug naar winkel verwijzen.
Claim gaat in de kern over product eigenschap van Camera. Klant zegt dat
het uploaden naar Youtube.com niet lukt.
Instructies staan in handleiding op pagina 88.

HANDLEIDING VAN CAMERA INSTRUCTIE UPLOADEN VAN VIDEO NAAR WEBSITE
(YOUUTUBE)

Stap 5. Videobeelden en foto’s online delen Deel uw inhoud met anderen
door foto’s en video’s met één klik direct naar een website te uploaden.
1 Selecteer de video’s of foto’s die u wilt delen. 2 Klik op Delen ( )
in de browser. Het geselecteerde bestand wordt in het venster voor delen
weergegeven. 3 Klik op de website waarnaar u de bestanden wilt uploaden.
U kunt kiezen uit YouTube, twitter, Flickr, Facebook, Picasa, Email, of
een andere website die u wilt gebruiken voor het beheren van uw foto’s
en video’s. •• 4 Klik op Upload om het uploaden te starten. Er wordt een
pop-upvenster weergegeven om de webbrowser van de geselecteerde site te
openen of er wordt een pop-upvenster weergegeven waarin u wordt gevraagd
om uw gebruikersnaam en wachtwoord. 5 Geef uw gebruikersnaam en wachtw
oord in om toegang tot de website te krijgen. Toegang tot het materiaal op de website kan beperkt zijn, afhankelijk van uw
webtoegangsomgeving. De opnametijd en capaciteit die beschikbaar is voor
het uploaden van video’s kan variëren, afhankelijk van het beleid van de
betreffende website. ••

VOC CLAIM IN OVERLEG MET *

Klant wilt filmpjes kunnen bewerken en op CD DVD zetten door
middel van Intelli. Dit programma kan echter alleen film bewerken en op
Youtube zetten. Pending naar * door * foutief gedaan,waardoor klant niet is teruggebeld. Klant is de afgelopen maanden van

Kijkshop naar Samsung gestuurd en toen naar Selectro en weer naar

Samsung.

Klant wil graag desnoods met bijbetaling een andere Samsung camera waar
dit wel op kan.

◆ ** 22.11.2013 18:08:52
klant is er boos , is beloofd dat hij terug gebeld zou worden. Klant is
pissig en wilt een direct nummer .graag contact met de klant

een voc claim zou aangemaakt zijn, maar dit is niet gebeurd. meneer
wacht nu dus al voor de 3x op antwoord.

Klant wilt filmpjes kunnen bewerken en op CD DVD zetten door
middel van Intelli. Dit programma kan echter alleen film bewerken en op
Youtube zetten. Pending naar * was door * foutief gedaan,
waardoor klant niet is teruggebeld. Klant is de afgelopen maanden van
Kijkshop naar Samsung gestuurd en toen naar Selectro en weer naar
Samsung.

Klant wil graag desnoods met bijbetaling een andere Samsung camera waar
dit wel op kan.

◆ *  01.10.2013 18:18:14
klant heeft voordat ie de toestel heeft gekocht heeft hij ons gebeld en
is door ons door een dame toegezegt dat hij met dit toestel dvds kunt
maken.. maar blijk t dus dat het niet kan en alleen afspelen met
youtube… hij zegt dat hij het niet erg vidnt om een paar tientjes erop
te leggen om een camera te hebben die dat wel kan…. hij denkt dat die
dame * heet maar weet niet zeker…

Geen van allen, er is geen oplossing aangeboden door Samsung. Men blijft beloven dat we terug gebeld zullen worden maar vanaf mei heeft men op geen enkele manier dit gedaan.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AdenCorra