Klacht: Vakantieveiling misleidt veilingwinnaars bij hotelbonnen

John op 18 januari 2012 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Mijn emailadres stond overal, daarom nu opnieuw geplaatst en wil ik een inhoudelijk antwoord op mijn klacht:

Ik heb een hotelovernachting gewonnen voor een hotel in Antwerpen. Er waren verschillende veilingen maar bij deze veiling stond juist: Aankomst op iedere dag van de week. Op basis van actiebeschikbaarheid. Dan snap ik dat er een beperkt aanbod is van weekenden maar dat er helemaal geen weekend van 1/1 t/m 31/3 te boeken is gaat wel heel ver. Dit is belachelijk en complete misleiding. Ik had niet geboden op deze veiling als ik van te voren had geweten dat ik de waardebon niet in het weekend kan verzilveren. Natuurlijk zijn er nog wel kamers vrij, actiebeschikbaarheid is kennelijk voor vakantieveilingen en het betreffende best western hotel het woord waarmee zij denken weg te komen en hun leegstaande doordeweekse kamers alsnog op te vullen. Erg jammer dat het ten koste gaat van mensen zoals ik, die van te voren bewust op een hotelkamer bieden waarbij het “zogenaamd” mogelijk is op elke dag van de week aan te komen.

Daarnaast een inhoudelijke reactie op:

Ik wil gewoon mijn geld terug of de mogelijkheid hebben om op een vrijdag en zaterdag te reserveren. Ik heb ook een klacht bij vakantieveilingen rechtstreeks neergelegd onder nr. DCB-870-83899.

Hopelijk is deze post een extra motivatie voor vakantieveilingen om netjes op te lossen en met het betreffende hotel in conclaaf gaan dat zij zich aan de gestelde beweringen moeten houden en dus ook vrijdagen en zaterdagen als mogelijke opties geven.

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Daarnaast vond ik jullie onderstaande emailreactie erg teleurstellend. Er wordt inderdaad verscholen achter actiebeschikbaarheid en volledig voorbij gegaan aan mijn opmerking dat er uberhaupt geen mogelijkheid is om op vrijdag en zaterdag te boeken ondanks de beweringen op de bon en veiling. Aangezien ik zeer teleurgesteld ben in de wijze waarop vakantieveilingen met mij klacht om gaat, zal ik mijn tanden er in gaan zetten. Er is niet eens aangeboden om mijn geld terug te geven. Ik geef daarom vakantieveilingen een aantal dagen de tijd om een echte oplossing voor te dragen. Mocht dit niet gebeuren dan ga ik maar eens posten bij opgelicht.nl, radar, kassa, consumentenbod, enz. Jammer dat ik dit soort middelen eventueel moet gaan inzetten. Youp van 't Hek heeft laten zien dat je niet compleet machteloos hoeft te zijn tegen dit soort praktijken! Email van vakantieveilingen: Naar aanleiding van uw bericht op de website www.klacht.nl, sturen wij u deze email. Inmiddels hebben wij contact gehad met Hotel Best Western Hotel Docklands en helaas zijn alle weekenden volgeboekt. Het boeken is op basis van actiebeschikbaarheid. Dit houdt in dat een beperkt aantal kamers of plaatsen gereserveerd voor veilingwinnaars, te bepalen door de aanbieder. Naast de kamers die vallen onder actiebeschikbaarheid houdt de aanbieder op deze manier kamers beschikbaar voor andere gasten (bijvoorbeeld voor rechtstreekse boekingen). Om de beschikbaarheid zo transparant mogelijk te houden, staat er op het moment dat de veiling loopt een actuele beschikbaarheidskalender in de veiling. Voor de komende twee weken heeft het hotel meer beschikbaarheid ingeladen voor doordeweekse dagen. Wij hopen dat u alsnog een reservering kunt plaatsen en wensen u alvast een prettig verblijf toe!

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - weet je wat ook vreemd is: de tekst op de waardebon die ik via jullie website kan inzien is opeens aangepast. Gelukkig heb ik de bon nog die jullie via pdf naar mij hadden gemaild. Op mijn bon staat namelijk: Geldig van 1 januari t/m 31 maart 2012.Aankomst op iedere dag van de week. Op de door jullie gewijzigde bon: Geldig van 1 januari t/m 31 maart 2012.Aankomst van zondag t/m donderdag. Gewoon even opeens de voorwaarden aanpassen, dat kan toch niet vakantieveilingen???

Bericht van Vakantieveilingen.nl

12 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Inmiddels zijn de weekenden helaas volgeboekt, dit is de reden dat de waardebon aangepast is. Dit geldt ook voor de veiling. De weekenden zijn het meest geliefd en dus als eerste volgeboekt. Ten tijde van het winnen van de veiling was er nog wel beschikbaarheid voor de weekenden, anders biedt Vakantieveilingen dit niet aan. Zoals aangegeven stond er in de veiling een actuele beschikbaarheidskalender. Helaas kunnen wij niets voor u betekenen, omdat de informatie in de veiling juist geweest is. Met vriendelijke groet, Monique - Vakantieveilingen.nl

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Bedankt voor jouw snelle reactie. Ik zal via radar, kassa en consumentenbond iedereen waarschuwen dat vakantieveilingen tussentijds de voorwaarden wijzigt

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

12 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vakantieveilingen.nl beoordeeld.

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 23 februari 2012 om 10:29 geantwoord

Wij zien dat meneer een reservering heeft kunnen plaatsen voor een doordeweekse dag.

Alle klachten die gemeld zijn door