Klacht: Geen compensatie na rampen vakantie met Vakanties.nl

Bert en Renee op 04 juni 2024 over Vakanties.nl in de categorie Online Reisbureaus

Geachte heer,

Ik heb u meermalen aangeschreven, helaas mocht ik tot op heden nog geen reactie van u ontvangen.

Hieronder stuur ik u nogmaals mijn e-mail aan u, en ik hoop nu eindelijk voor het misgelopen reisgenot compensatie te kunnen ontvangen. Het is echt erg.

Geachte heer CEO Vakanties.nl,

Ik schrijf u nogmaals aan, omdat ik een beroep doe op uw menselijkheid. Wat ons allemaal is overkomen is eigenlijk met geen pen te beschrijven…

Het begon al op de heenreis toen wij aankwamen op Izmir, mijn koffer bleek zoek te zijn…. En wij maar wachten. Ik heb toen voor de PIR code aangifte van vermissing gedaan, met tranen in mijn ogen want alles zat in mijn koffer: medicijnen, bril, lenzen, kleding uiteraard enzovoorts en mijn mooie dure UGGS. Weg.

Toen ik klaar was, dat heeft ongeveer 2” minuten geduurd, op naar de transfer… bleek deze al weg te zijn gereden! Sta je daar midden in de nacht zonder vervoer naar je hotel!

Na veel vijven en zessen konden wij een taxi krijgen a 100 euro 💶…. Op naar Kusadasi, maar de taxichauffeur wist de weg niet dus ik heb hem met mijn telefoon de weg moeten wijzen… wat een toestand.

Helemaal uitgeput 😥 kwamen we eindelijk aan bij het hotel. Kregen we een kamer die uitkijkt opvegen bouwplaats waar dag en nacht overlast werd veroorzaakt…. De hijskraan 🏗️ raakte nog net niet onze kamer…. Er werd ‘s nachts beton gestort, en een keet met ongeveer 100 werklui maakten een partij herrie door te schreeuwen en ruzie te maken! Lekker ook dat nog.

Omdat ik afhankelijk ben van medicijnen, die in de vermiste koffer zitten,moest ik de volgende dag hals over kop dit regelen… ik moest eerst mijn huisarts in Nederland bellen voor een recept, kostte ook weer een vermogen, toen met een busje naar het ziekenhuis om een arts aldaar het recept te verifiëren, en op naar de apotheek. Heeft anderhalf dag geduurd… Toen bij de Guest Relations om een andere kamer gevraagd, kregen we een kamer aangeboden met zicht op een vuilstortplaats en de keuken waar vrachtwagens af en aan reden…

Het noodnummer in Izmir gebeld, wordt er niet opgenomen!!! Het noodnummer van Vakanties.nl zat in de vermiste koffer dus die kon ik niet bellen…. Wat een toestand allemaal , we waren en zijn er gewoon overspannen van!

We hebben de opzichter van de bouwplaats gesproken en die zei dat het een gemeentelijk project is voor huurders en dat het nog wel een jaar kon duren alvorens het af is….

We hadden niets dus we moesten ook nog dingen als kleren, schoenen, tandenborstels etc kopen, weer onkosten extra gemaakt maar wat moet je?

We hebben ook de General manager gesproken van het hotel en hij zei dat als we een keer terug zouden komen wij een kamer zonder overlast zouden krijgen omdat hij het zo erg voor ons vond.

Er was ook een congres gaande in het hotel waardoor er geen kamers verder beschikbaar waren en je moest rennen om een tafeltje in het restaurant te krijgen zo druk was het daardoor.

Ik wilde u alstublieft vragen om onze casus in heroverweging te nemen en dat we er samen uitkomen. We hebben nog steeds veel verdriet van het gebeurde.

We zijn altijd bereid het gesprek aan te gaan en we willen altijd naar Rotterdam komen om met u erover te praten en samen er uit te komen.

Ik heb veel respect en bewondering van u, u bent een echte ondernemer die in 2017 Vakanties.nl zo uit de grond heeft gestampt en opgericht. Toentertijd heeft u ook een goede investering gedaan door 5 miljoen te investeren erin en het product goed in de markt te plaatsen. U had ook al meteen door dat met meer marketing een groter publiek bereikt.

U blijft actief en de groei en omzet goed in de gaten te houden dat het product een succes is en wordt. Uw streefbedrag is dat u in dit jaar 250.000 reizigers wilt bereiken. Een diepe buiging voor u!

Het is wel belangrijk dat klachten goed worden afgehandeld en niet uit het oog verliezen, u kunt als geen ander het kaf van het koren scheiden. Mensen zoals wij die grote problemen hebben ondervonden, terwijl we wilden genieten, we konden nergens op uw site vinden dat er bouwactiviteiten zijn bij het hotel. Ik begrijp dat dit niet snel wordt vermeld. Ik kijk diep in uw gelederen en ik kan nergens vinden dat er al een jaar bouw activiteiten bij het hotel zijn.

Ik heb het over een enorm gebouw dat in aanbouw is met alle gevolgen van dien.

Overigens zijn bij 5 hotels in Kusadasi bouwactiviteiten aan de gang, zelf gezien en bij u waarschijnlijk ook bekend. Ik kan me zo voorstellen dat u met deze hotels prijs afspraken gemaakt worden vanwege die verbouwingen. Dat je als reisbureau andere prijzen krijgt dan normaal.

Ik wil het even hier bij laten ik ben zelf met mijn casus bezig.

Wij hebben getracht u zo goed mogelijk op de hoogte te brengen van ons leed.

Ik wil u vragen uw menselijkheid laten spreken van wat ons is overkomen en dat wij er samen uit komen , we zijn verscheidene malen met Vakanties.nl op vakantie geweest. We willen dit alles achter ons laten.

Ik heb nog bij Inversico , Follow the Money, wat lopen. Ook bij Frank Oostdam van de ANVR wat lopen en bij de Geschillencommissie Reizen.

Ik heb gezegd dat er nog geen actie te ondernemen omdat wij er met u uit willen komen.

Ik weet zeker dat u objectief naar onze casus kijkt en met een oplossing komt. We gaan ervan uit dat u met ons een compromis kan sluiten. Ik wil dat het ophoudt en zodat wij het weer los kunnen laten en weer verder kunnen gaan.

U bent één drukbezette persoonlijkheid maar u kunt mij altijd bellen, appen of mailen.

U een fijne dag wensend, graag tot horens en met vriendelijke groeten,

Geld terug of nieuwe pakket reis

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakanties.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vakanties.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bert en Renee