Klacht: Vakantiedienstregeling

op 04 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Waarom gaat de vakantiedienstregeling een week eerder van start dan dat de schoolvakanties beginnen?
Resultaat: een overvolle bus.

Gewenste Oplossing:

Geen zomerdienstregeling of in ieder geval beter afgestemd op de schoolvakantie.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 04 juli 2016 om 22:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hoi Cindy,

Spijtig om te lezen dat de bus vol zat doordat de vakantiedienstregeling een week eerder dan schoolvakanties is ingegaan. De vakantieperiode is acht weken omdat het aanbod van reizigers in deze periode met ongeveer 50% afneemt, het aantal ritten wordt met ongeveer 20% gereduceerd. Voor reizigers zonder of met een beperkte vakantie in deze periode blijft dit erg lastig zeker als de rit waarmee gereisd wordt vol zit, niet meer of op een ander tijdstip rijdt.

Onze opdrachtgever bepaalt uiteindelijk de frequentie en het aantal te rijden ritten voor elke periode. Ik zal je signalering over de vakantiedienstregeling intern doorgegeven. Excuses voor het ervaren ongemak.

Met vriendelijke groet,
^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Cindys75