Klacht: Vakantie Poseidon Beach Hotel, Laganas, Zakynthos

op 29 augustus 2018 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Geachte heer mevrouw,

Sinds afgelopen zaterdag verblijven wij via Sunweb in het Poseidon Beach Hotel in Laganas (Zakynthos).

Vanaf de eerste maaltijd ervaren wij de kwaliteit van het eten als matig tot slecht. Het eten is altijd koud en er zit nauwelijks tot geen smaak aan.

Daarnaast ervaren wij de kamer als klein, met als dieptepunt de badkamer. Deze kamer is niet geschikt voor 4 personen.

We hebben zaterdag, zondag en maandag in het hotel gegeten, omdat we hoopten dat het een eenmalig incident betrof.

Vanaf zondagochtend tot vandaag hebben wij diverse keren bij de reisleider aangegeven dat we niet akkoord gaan met de slechte kwaliteit van het eten en de te kleine kamer.

Inmiddels is het probleem met de kamer opgelost, maar zitten we nog steeds met slecht eten.

We hebben betaald voor een all-inclusive arrangement in een 4-sterren hotel (zo ook aangegeven op jullie website).

Dan mogen we toch in ieder geval verwachten dat het eten warm is en van een 4-sterren kwaliteit.

De reisleider zegt echter niets voor ons te kunnen doen, is van mening dat het eten oké is en dit accepteren wij niet.

We voelen ons daarin gesteund door de recenties op Zoover Tripadvisor van de afgelopen maand. Ook die zijn ronduit slecht wanneer het het eten betreft.

Maandag hebben we ’t eten in het hotel geprobeerd, maar nadat dit wederom tegen viel zijn wij op zoek gegaan naar een ander tentje.

Vanaf maandag gaan we nu elke middag en avond uit eten, omdat het slechte eten echt invloed heeft op de sfeer van onze vakantie en onze gezondheid.

We zijn van mening dat Sunweb in gebreke is gebleven bij het leveren van de prestatie die tegenover onze betaling hoort te staan, nl. het leveren van fatsoenlijke maaltijden voor de all-inclusive prijs en de 4-sterrenkwaliteit.

Wij stellen jullie dan ook aansprakelijk voor de kosten die wij moeten maken om toch fatsoenlijk te kunnen eten.

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet.

Wij verwachten een vergoeding voor de onkosten die wij hebben moeten maken voor het eten.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 04 september 2018 om 15:03 geantwoord

Beste mevrouw van Langen,

Zojuist heb ik begrepen dat de afdeling Customer Support contact heeft gehad met de reisleiding en dat de reisleiding hier met regelmaat heeft gegeten. Zij hebben aangegeven dat het eten prima is.

Ook kunt u in de voorwaarden van Sunweb het volgende teruglezen wat betreft het aantal sterren:
'Kwalificatiesysteem
Sunweb hanteert een eigen kwalificatiesysteem. Door middel van het aantal sterren wordt aangegeven
wat u van de kwaliteit van een bepaalde accommodatie kunt verwachten. Hierbij is niet alleen rekening
gehouden met de faciliteiten van de accommodatie en de inrichting van de kamers en appartementen,
maar ook met de sfeer van het complex en de waardering die de Sunweb gasten hiervoor hebben uitgesproken.
Het kan dan ook voorkomen dat Sunweb een accommodatie anders kwalificeert dan ter plaatse officieel is aangegeven.'

Om die reden is er dan ook niet overgegaan op compensatie.

Team webcare Sunweb

Heeft op 05 september 2018 om 21:52 geantwoord

En in hoeverre is de mening van jullie eigen personeel dan objectief?
Wij zijn zeker niet de enige die klagen over het eten. Zeker iets om naar te kijken.
Wij hebben flink moeten sparen voor het bedrag wat er neergeteld moest worden voor deze vakantie en binden het dan ook jammer dat je dit er voor terug krijgt.
Ik zou zeggen, kijk er nog eens naar.

Bericht van SunWeb

3 maanden geleden - Beste mevrouw van Langen, Bedankt voor uw reactie. Zojuist heb ik begrepen dat u een bericht heeft gestuurd naar onze Customer Support afdeling. Binnen 4 weken kunt u een reactie vanuit hen verwachten. Met vriendelijke groet, Team webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door SaRyTeRo