Klacht: Unive start rechtzaken tegen me zonder mijn medeweten!

op 04 juni 2018 over Unive in de categorie Verzekering

Ik zit mijn hele leven al bij Unive, maar ze zijn ineens zonder mijn medeweten een rechtzaak tegen me gestart en dat hoor ik pas achteraf. Waarom? Omdat er blijkbaar 1 termijn automatische incasso is misgegaan 2 JAAR geleden. Ze hebben me er NOOIT op attent gemaakt – ik had al die tijd niet eens door dat die incasso mislukt was. Pas 2 JAAR later gooiden ze er ineens HONDERDEN(!) euro extra bovenop wegens wanbetaling en als ik ze vraag om verzendbewijzen van herinneringen en aanmaningen, kunnen ze dat niet geven. Ik heb NOOIT een dagvaarding ontvangen van de rechtbank Alkmaar en toen ik ze net belde, zeiden ze alleen ga maar naar het juridisch loket. Univé heeft inmiddels gezegd dat alle herinneringen via e-mail zijn gegaan, wat niet eens wettelijk als officiele herinnering telt, wat ook verklaard waarom ze nooit zijn aangekomen. Ik heb deze klacht eerder ingediend, toen werd me door Univé gezegd dat het in behandeling genomen zou worden, maar dat hebben ze nog steeds niet gedaan.

Univé heeft hun post niet op orde en geven daar de klant van de schuld om extra geld binnen te harken! En dan nog wel bedragen als 300 euro extra bovenop een mini-bedrag van 88 euro. Pas op als je, je aanmeld! Want als je niet door heb dat je maandelijkse incasso een keertje mislukt, dan wachten ze daar GRAAG 2 jaar mee voordat ze dat bekend maken om je extra geld af te troggelen, of je nou hun decennialange vaste klant bent of niet.

Alle extra kosten weghalen en mij gewoon de mislukte incasso laten overmaken. Jullie kunnen de klant niet de schuld geven van jullie slordige e-mail post systeem.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

Bericht van Unive

2 jaren geleden - Mijn collega van het klachtenmanagement heeft geprobeerd telefonisch contact op te nemen via het aangegeven telefoonnummer. Helaas is het niet gelukt om contact te krijgen. Mijn collega gaat opnieuw proberen te bellen. Groet, Sabine

Reactie van de melder van de klacht Azure

2 jaren geleden - Univé heeft contact met me opgenomen en hun belachelijke antwoord komt neer op: De rechtzaak is geweest, het kan ons niks schelen dat u daar niks van wist of dat ons post systeem niet op orde is, dus zoek het maar lekker uit, hier met die poen! Ik heb ze gevraagd om verzendbewijzen van de post die ze zogenaamd naar me gestuurd hebben, maar ze geven toe dat ze die niet kunnen geven. Ze zeggen dat ik bij hun incassobureau verder kan klagen, maar als ik zeg dat die niet reageren, dan komt Univé's antwoord samengevat weer neer: Pech voor je! Wij willen poen zien! En doordat hun geen antwoord gaven op mijn klachten en vraag WAAR die rechtzaak precies is geweest en om een kopie van de uitspraak (die ik immers ook nooit heb gehad!), was ik te laat om er in verzet te gaan want ik wist niet waar ik dat kon doen zonder informatie over de zaak. Univé heeft velen maandenlang mijn klachten genegeerd om tijd te rekken. Maar als ik het op een review site plaats, geven ze INEENS wel antwoord? Want het is immers dan al toch te laat om in verzet te gaan, want daar krijg je vier weken voor. Schandalig! Ik hoor van tientallen andere mensen dat post van Univé nooit bij hun aankomt, en daar laten ze de klanten voor opdraaien zodat die oplichters nog extra dikke poen kunnen binnen harken van arme studenten en mensen met een laag inkomen. Pas alsjeblieft op, mensen! Ze zijn niet klantvriendelijk, kunnen zich niet in anderen verplaatsen en leggen hun eigen fouten neer bij de klant! Kies een andere zorgverzekeraar, maar niet die vuile oplichters! Ik heb ze dus gevraagd om informatie over hoe ik naar een andere zorgverzekeraar kan overstappen via e-mail en zelfs die informatie komt niet eens aan! Het laat maar weer zien hoe slecht hun postsysteem is!

Alle klachten die gemeld zijn door Azure