Klacht: Unive stapelt fout op fout, wij zijn nu onverzekerd

op 15 mei 2016 over Unive in de categorie Verzekering

Besten,
In december sloot ik voor mijzelf, mijn partner en mijn zoon een zorgverzekering af bij Zekur. Toen ik zag dat zij slecht in Amsterdam slechts een ziekenhuis hadden gecontracteerd, heb ik de verzekering voor 31 december voor ons allen beeindigd, telefonisch en online. Zij bevestigden mij dat de annulering goed was doorgegeven. Vervolgens sloot ik een voor ons hele gezin een zorgverzekering af bij Unive. Omdat Zekur en Unive van hetzelfde bedrijf zijn, ging er vervolgens van alles mis: Zekur schreef ons niet uit. Zowel mijn partner als ik kregen toch een zorgpas van Zekur. Na veel bellen schreven zij ons alsnog uit. De inschrijving bij Unive hadden ze – naar eigen zeggen – per abuis alsnog geadministreerd als een inschrijving bij Zekur. Vervolgens registreerde Unive de inschrijving van mijn partner aanvankelijk wel correct bij Unive. Maar daarna schreef Unive mijn partner alsnog om onduidelijke reden zomaar weer uit. (!) De eerste afschrijving van de premie werd door Unive vervolgens ook gerestitueerd. Na wederom veel bellen schreef Unive mijn partner weer in. Ik zelf stond ondertussen nog steeds niet correct ingeschreven. Uiteindelijk lukte mijn inschrijving pas eind maart. Gevolg: 3 maanden premie die in een keer werden afgeschreven. In het hele proces bleek dat mijn partner ergens een maand geen premie had betaald. Dat zal de maand zijn geweest waarop Unive zelf de door ons betaalde premie had gerestitueerd. Wij kregen een herinneringsbrief. Echter, wij hadden in de afgelopen maanden stapels en stapels brieven van Unive ontvangen met steeds verkeerde informatie, we zagen door de bomen het bos niet meer. Uiteindelijk heb ik de premie op 4 april alsnog betaald. Vervolgens krijgen wij op 6 april een brief waarin de aanvullende verzekering van mijn partner is vervallen, vanwege een ”betalingsachterstand”. Na dat ik voor de zoveelste keer met Unive aan de telefoon zat, kreeg ik te horen dat ondanks dat de rekening betaald was, de uitschrijving niet ongedaan gemaakt kon worden. Ook werd verteld dat mijn partner de rest van het jaar niet bij Unive, maar niet bij een andere verzekeraar terecht kon voor een tandartsverzekering. Hij is nu onverzekerd voor tandheelkunde.
Aangezien mijn zoon met mijn partner is meeverzekerd is hij nu ook onverzekerd. Mijn man heeft frequent afspraken met de mondhygiënist. Mijn zoon moet binnenkort weer naar de tandarts. Dit kost ons honderden euro’s. Dit is een absurde situatie waar wij echt gedupeerd door raken. Wij zijn verbijsterd hoe dit zo heeft kunnen lopen. Een volstrekt bureaucratische en ernstig klantonvriendelijke werkwijze.

De aanvullende verzekering van mijn partner moet gewoon weer hersteld worden. En een excuus voor de hele gang van zaken zou uiteraard zeer op zijn plaats zijn. De tandartskosten die mijn man en zoon maken omdat zij onverzekerd zijn, behoren uiteraard alsnog vergoed te worden.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door maralinnekamp