Klacht: Unive geeft niet thuis bij schade

op 01 september 2016 over Unive in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij een bezoek aan mijn vriend, had ik onverhoopt en met spoed de hulp van een ambulance nodig. Deze vriendelijke hulpverleners hebben mij snel en goed geholpen, maar na afloop bleek dat een kunstwerk van mijn vriend door de koffer van de ziekenbroeder beschadigd was bij het oplopen van de trap. Kosten daarvan 180 euro.
Binnen enkele dagen heb ik de schade bij Unive gemeld, en werd mij telefonisch gemeld dat het goed zou komen. Na het indienen van de kosten kreeg ik echter per post een afwijzing van Unive. De schade wordt niet uitgekeerd, want mijn vriend moet de betreffende hulpinstantie maar verantwoordelijk stellen.
Dit terwijl dit juridisch lastig is, omdat de schade een gevolg is van de logische werkzaamheden door een hulpverlener, en dit niet bewust of per opzet is veroorzaakt.
Ik vind dit een schandalige actie van Unive. Ik ben 15 jaar verzekerd, en heb nog nooit iets geclaimd. En nu heb ik een kleine schade en dan moet ik de hulpverlener maar verantwoordelijk stellen.
De volgende keer moet je de hulpbehoevende maar gewoon op straat leggen, of helemaal geen hulp meer bieden. Unive heeft dus schijnbaar geen hart of gevoel.

Gewenste Oplossing:

Het zou Unive sieren als ze excuses voor deze schandalige houding aanbieden. En het beleid aanpassen.
Voor mij en mijn vriend is het wel klaar na dit voorval. Verzekering is opgezegd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

Bericht van Unive

3 maanden geleden - Hallo Maresa, wat vervelend om te horen. Hopelijk is alles goed met je vriend. We hebben je klacht in behandeling genomen en komen hier zo spoedig mogelijk op terug. Met vriendelijke groet, Peter

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Unive een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Unive

Heeft op 30 september 2016 om 09:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen Maresa,

We hebben een terugkoppeling ontvangen van de betrokken afdelingen en deze geven aan dat de beoordeling van de schade (en daarmee de afwijzing van je schadeclaim) terecht is. Helaas kunnen we dus verder niets meer voor je betekenen. We hopen dat de situatie met je vriend verbeterd is en we willen je ondanks deze afwijzing toch alvast een fijn weekend wensen.

Met vriendelijke groet,
Peter

Alle klachten die gemeld zijn door Maresa