Klacht: Unive en Flanderij lichten de boel op en zetten je op schandalige weize onder druk

op 19 april 2017 over Unive in de categorie Verzekering

Ik ben nu onderhand al zeker een jaar bezig met de zaak univé. Ik heb hun de verzekering moeten stopzetten omdat ze telkens de verzekering hebben opgeschort terwijl ik gewoon aan mijn betalingsplicht heb voldaan. Nu is het zo dat er een eind afrekening is gekomen, en ja, u voelt hem al aan komen, deze klopt niet!!! Na dit gemeld te hebben heeft unive asosiaal toch de zaak overgedragen ter incasso aan Flanderijn en Bouwman (ja jullie komen zeker niet buiten schot). Het bedrag dat er vermeld word is maar liefst 173.64 euro te hoog. We praten over een hoofdsom van 245.03 euro, hiervan heb ik natuurlijk de bewijsstukken opgeeist. Ik heb dit meerdere malen via de telefoon gedaan, ook via de mail, maar nee hoor, geen bewijs. Ik krijg een mailtje met jawel ik citeer “Unive kan geen bewijs leveren.” Omdat ik niet op mijn achterhoofd ben gevallen en ik toch de stukken wil inzien voor ik ga betalen heb ik deze doormiddel van een aangetekende brief ter advertentie aan de directie opgeeist. Jawel eindelijk na 14 dagen kwam deze, uit deze stukken kan ik opmaken dat ze recht hebben op hooguit 71.39 euro. Omdat ik nog best coulant ben geweest heb ik ze dus nog meerdere malen onder druk de overige stukken opgeeist. Dit heb ik eerst via de telefoon geprobeerdm hier krijg ik een persoon te spreken die ten eerste de taal niet goed beheerst en ten tweede mensen blijkbaar niet op een nette en correcte manier weet tewoord te staan. Ik werd nogal geintimideerd en zeker zeker niet correct en vriendelijk behandeld terwijl ik toch erg vriendelijk was aan de telefoon. Bovendien begon ik echt te twijfelen aan het IQ van die gene die ik aan de telefoon had want het leek erop dat deze persoon het IQ van een bevroren vistick had, en dat was de fistick nog slim bij. Maar toch via de mail weer geconfronteerd. En ja je raad het al, ik citeer “Wij hebben niet meer stukken van unive kunnen krijgen.” Nu heb ik Flanderijn en Bouwman geconfronteerd met mijn bevindingen krijg ik als antwoord terug, ik citeer “Geachte heer/mevrouw,

Inzake bovengenoemd dossiernummer hebben wij uw e-mail van
10 april 2017 voorgelegd aan onze opdrachtgever.

Zij zijn ondanks uw verweer alsnog van mening dat de
hoofdsom klopt. Wij zullen de zaak dan aan de kantonrechter
moeten voorleggen aangezien op deze manier helaas niet kan
worden opgelost. U zult binnenkort een dagvaarding tegemoet
zien.

Heeft u vragen? Neem contact met ons op. U kunt ons
telefonisch bereiken van maandag t/m donderdag tot 20.00
uur en op vrijdag tot 17.00 uur. U kunt ook onze balie
bezoeken. Houd altijd uw dossiernummer 6314594 bij de hand.

Hoogachtend,
Algemene Zaken”

Met andere woorden, als je niet betaald word je op deze manier gechanteerd en onder druk gezet. Daarbij ga ik uit principe niet betalen aan deze zitting aangezien op herhaaldelijke verzoek tot informatie ik deze niet gekregen heb.
Dit heb ik doormiddel van een aangetekende brief aan de directie uiteraard kenbaar gemaakt.

Omdat ik toch mij van de goede kant wil laten zien heb ik dus gevraagd om een betalingsregeling op een hoofdsom van 71.39 euro. Als antwoord kreeg ik hierop of ik even een formuliertje wilde invullen met mijn gegevens. Nou dit zijn echt gegevens als je BSN nummer en je hele financiele administratie. Gezien de fraudegevoeligheid en de privacy wetgiving mag ik dat niet eens geven. Dat zou dus betekenen dat je bij Flanderijn en Bouwman geen betalingsregeling zou kunnen krijgen. Aangezien ze mij toch voor de rechter willen hebben zal ik de rechter gelijk vragen wat hij of zij hier van vind, je laat zien dat je wil betalen en dan gaan ze er alsnog niet mee akkoord. Ik wens ze veel succes met de weg naar de zitting.

Als Unive en Flanderijn en Bouwman nou gewoon eens toegeven aan het feit dat de hoofdsom niet 245.03 euro maar 71.39 euro moet zijn en dit ook aanpassen, of met bewijs komen waaruit blijkt dat dit bedrag klopt.
Als Flanderijn de incasso kosten naar beneden bijstellen naar het wettelijke bedrag van 40 euro ipv 48.40 euro.
Als ze af zien van de rechtzaak.
En ze akkoord gaan met mijn voorgestelde betalingsregeling

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Unive een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Unive

Heeft op 20 april 2017 om 10:23 geantwoord

Goedemorgen Robin, erg vervelend om te lezen dat je ontevreden bent over de gang van zaken. Ik zie dat je deze klacht ook hebt gemeld via onze pagina op Facebook. Via deze weg zal ik reageren op je klacht.

Op 13 april hebben wij je een mail gestuurd. Hierin staat gespecificeerd beschreven hoe de openstaande bedragen zijn opgebouwd. De mail is ook verzonden naar Flanderijn en Bouwman. Mocht je deze mail niet hebben ontvangen, laat het ons dan weten. We zullen je de mail dan opnieuw toesturen. Hopelijk brengt de mail je wat meer duidelijkheid. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.
Met vriendelijke groet, Matijs

Heeft op 21 april 2017 om 16:13 geantwoord

Die onderbouwing heb ik gezien maar daar klopt nog steeds niets van. De mail daarover heb ik naar u verzonden met als antwoord daarop dezelfde onderbouwing die dus nog niet klopt. Dit betekent dat Univé dubbel wil incasseren. Daar komt nog bij dat ik voor de bromfiets verzekering 0 schade vrije jaren zou hebben, dit moet 6 zijn want deze staat ook op mijn naam net als de autoverzekering in hetzelfde dossier waar wel 6 schade vrije jaren heeft.

Alle klachten die gemeld zijn door robinpross