Klacht: Uitvallen van half-uurs buslijn zonder mededeling

op 15 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op 15 oktober 2016 viel lijn 3 van merenwijk richting de Vink uit. Terwijl op het elektronisch bord nog aangegeven wordt dat de bus moet arriveren zie ik een bus met “sorry geen dienst” voorbij rijden. Pas na nog 10 minuten wordt duidelijk dat de volgende bus 20 minuten later arriveert, m.a.w. lijn is uitgevallen. De buschauffeur deed niet eens moeite om dit aan te geven bij de mensen die op de halte aan het wachten waren, maar reed gewoon door. Het gaat daarnaast om een lijn die 1x per halfuur komt, dus als er 1 lijn uitvalt moet je meteen een halfuur langer wachten. Al met al een onprofessionele houding van zo een grote organisatie.

Als buschauffeurs de moeite nemen om aan te geven wanneer een lijn uitvalt, EN als de organisatie op bepaalde trajecten een reserve bus in kunnen zetten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 16 oktober 2016 om 09:39 geantwoord

Beste Ismayil,

Spijtig om te lezen dat er een rit van lijn 3 op 15 oktober is uitgevallen en dat dit niet duidelijk is gecommuniceerd. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt aangezien je daardoor ook nog eens een half uur langer moest wachten.

Ik heb je klacht intern doorgegeven in de regio waar het verder wordt uitgezocht en besproken zal worden. Excuses voor het ongemak die je hebt ervaren afgelopen donderdag!

^LH
Arriva Webcarteam

Alle klachten die gemeld zijn door isitasdelen@hotmail.com