Klacht: Uitval Televisie

op 10 juni 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Tot 3-6 is mijn TV enkele malen “op zwart” gegaan. Niet in de stand-by stand en ook niet door het wegvallen van het signaal vanuit de Ziggo ontvanger. De TV kon weer gewoon met de afstandbediening worden aangezet. Op 4-6 heb ik dit gemeld bij mijn leverancier, op grond waarvan ik op 9 en 10-6 ben gebeld door uw service-afdeling. De data zijn belangrijk omdat het uitvallen na de 3e niet meer is voorgekomen.
De aan mij voorgestelde oplossing was het losnemen van alle aansluitingen en tijdelijk overgaan op analoog antennesignaal. Ik heb gesteld dat gezien de frequentie dit niet reeel is omdat de frequentie te laag is. Antwoord (dhr Muiden) was dat het langssturen van een monteur kon leiden tot berekening van de kosten als er geen storing in de TV zou worden vastgesteld. Ik ben het hier niet mee eens. Bij uw Technische Dienst moet de aard van de klacht wijzen op een bepaalde oorzaak en moet op basis daarvan een voorstel worden gedaan. Gezien de lage frequentie en het niet meer optreden van de klacht na 3-6 laat ik het even hierbij, maar met de vermelding dat bij een nieuwe uitval ik opnieuw een beroep zal doen op de garantie met de vermelding dat de eerste klachten zijn opgetreden binnen de garantietermijn. Tenslotte: U verwacht toch niet dat ik een paar weken digitaal ga kijken om vast te stellen of de klacht ook dan kan voorkomen. Ik heb begrepen dat softwarematig een storing kan worden uitgelezen.

Ik had verwacht dat ik duidelijk antwoord zou krijgen op basis van de kennis over dit soort klachten. Omdat het (nu) geen urgente klacht is, had ik verwacht dat een monteur zou langskomen als hij in de buurt is.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door C Weijers