Klacht: uitschrijven uit klantenbestand en verwijderen mailadres

op 20 juli 2016 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Verzoek gedaan, mij uit het klantenbestand en alle mailbestanden uit te schrijven. Dit heb ik telefonisch, per mail, via twitter, en aangetekend schriftelijk gedaan.

Het is op de een of andere manier niet voor elkaar te krijgen als je bij de firma Bon Prix eenmaal een klantnummer hebt en in het mailbestand staat hier vanaf te komen zonder een overlijdensacte.

als ik schriftelijk een bevestiging heb gekregen van het uitgeschreven klantnummer en ik geen mailboxvervuiling meer heb.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 21 juli 2016 om 09:32 geantwoord

Hallo Ed,

We hebben je zojuist ook via Twitter de betreffende informatie gegeven, maar ik zal je ook hier nog een wat uitgebreider antwoord geven.

Ik heb jouw e-mailadres op de lijst geplaatst om te laten verwijderen uit al onze mailing-lijsten. Ik verwacht dat begin augustus het mailadres uit alle lijsten zal zijn verwijderd. De mailingen worden enige tijd van tevoren voorbereid en klaargezet, het kan zodoende voorkomen dat je nog een paar laatste mails zult ontvangen. Dit kan ik helaas niet meer tegenhouden. Mijn excuses hiervoor.

Met betrekking tot het verwijderen van je klantnummer, moet ik je helaas teleurstellen, wij kunnen deze niet volledig verwijderen. Wij hebben een fiscale bewaarplicht van zeven jaar voor al onze facturen. Wij kunnen dus geen klantnummers verwijderen waar de laatste zeven jaar nog facturen voor zijn geweest.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Het team van bonprix

Alle klachten die gemeld zijn door e.vanIterson