Klacht: Uitgevallen telefoon met met heel scherm opgestuurd en is daar met een barst aangekomen. Volgens Dynafix

op 11 oktober 2017 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Hierbij de mail van het Service center van Samsung over afhandeling klacht bij Dyna(fix?):
Geachte heer/mevrouw,

Wij betreuren het dat uw Samsung S5 schade heeft opgelopen. Uiteraard hopen wij vanuit Samsung dat u jarenlang probleemloos van uw Samsung product kunt genieten.
-Nee dus, is van het jaar dat het in gebruik is, meer dan 3/4e jaar stuk geweest

Op basis van de door u verstrekte informatie hebben wij contact opgenomen met ons reparatiecentrum om maximale informatie te achterhalen over de reparatie historie van uw Samsung apparaat.
-Kijk eens op internet hoeveel van dezelfde klachten als wij Dyna(fix?) afhandelt op deze manier-

Op basis van de door hen bij binnenkomst van het apparaat gemaakte foto’s blijkt dat er bij dit toestel sprake moet zijn van tijdens gebruik van buitenaf toegebrachte schade.
-Dit was juist ons punt. Het toestel is zonder schade weg gegaan, en daar hadden we bewijs van. Dit is met meerdere foto`s een video en screenshots van de eigenschappen allemaal doorgestuurd-
Daarbij zijn componenten van het toestel aangetast en kan het correct functioneren van het apparaat niet langer worden gegarandeerd. Samsung biedt 2 jaar fabrieksgarantie op technische defecten aan de hardware en componenten van het toestel zelf. Deze garantie is ongeldig als het defect (op welke wijze dan ook) door verkeerd gebruik, verwaarlozing en vervalsing of onjuiste afstellingen in veroorzaakt. De in uw toestel geconstateerde vocht of oxydatieschade behoort tot zaken die niet gedekt zijn via uw garantie.
-Hoezo waterschade????? Daar is in eerdere mailwisseling NOOIT Over gesproken. Het zou gaan om scheuren.!!!! Waar komt dit opeens vandaan. Ik heb gezien op 1 van de foto1s van het reparatiecentrum dat er een donkere vlek op zat, maar ook die zit er op onze foto`s niet-
Meer informatie over dit onderwerp is te vinden op de Samsung website: http://www.samsung.com/nl/support/warranty/warrantyInformation.do?page=POLICY.WARRANTY

Na een reparatie in een door Samsung erkend reparatiecentrum biedt Samsung garantie op de door het reparatiecentrum uitgevoerde reparatie. Dit betekent dat het toestel is nagekeken op technische defecten in het toestel zelf en dat het correct functioneren na het afronden van de reparatie wordt gegarandeerd.
-Huh??

Dit is de reden dat het reparatiecentrum onmogelijk aan de bij het openen geconstateerde breuk-of scheurschade voorbij kan gaan. Pas nadat de gebruikersschade is gerepareerd kan Samsung opnieuw garantie bieden op technische defecten in uw toestel en kan het door u genoemd component worden vervangen.

Tegen deze achtergrond komen de kosten voor reparatie bij gebruikersschade voor rekening van de klant.
-Wij hebben niet met reparatie ingestemd. Ik heb nog een mail gestuurd dat we een klacht hebben ingediend. En dat staat ook in ons dossier. Dat er dan bij jullie iets mis gaat, omdat er onderling geen communicatie is, kunnen wij niets aan doen-

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
-Kan een ieder die wij hebben gesproken PLEASE gaan nadenken over hoe zij zichzelf zouden voelen als hen dit overkwam.
Mijn dochter is 16. Heeft haar toestel nog niet fatsoenlijk kunnen gebruiken en betaalt een kapitaal hiervoor. Wij konden nu met foto`s aantonen dat het toestel goed wegging. En nu krijgen we al deze ellende!!!!!! Hoe zou je dat zelf vinden. Er mankeert wat aan de software!!!
Mijn man heeft precies dezelfde telefoon en heeft er nooit wat mee. Het ligt aan het toestel en niet aan het gebruik-

Als Samsung en/of Dynafix nav de foto's toegeeft dat het toestel heel is aangekomen. Het is door de koerier zeer goed ingepakt en moet daar heel zijn aangekomen. Vervolgens graag een nette afhandeling.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door W.Tabak