Klacht: Uitgestelde levering

op 01 september 2018 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste heer of mevrouw,

Vandaag 1 september met vijf mensen vanuit het zuiden naar Leiden gereisd en heel de dag gewacht op bestelling 991591314. Deze order had ik op 18 augustus geplaatst met datum en tijd van bezorging. Hier heb ik direct een bevestigingsmail van ontvangen.

Nu kreeg ik vandaag na half vier een gevoel dat er iets niet goed ging. Ik ben mijn mails gaan checken en daarin vond ik mijn bevestigingsmail en een mail van vorige week, zie onderstaande mail:

Geachte heermevrouw,

U heeft pas geleden een order laten plaatsen of laten wijzigen bij IKEA Nederland. Bedankt hiervoor!

Uw order wordt op dit moment verwerkt; we doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk bij u te bezorgen.

In de bijlage vindt u de orderbevestiging en de algemene voorwaarden van de IKEA webwinkel.

We vragen nog even uw aandacht voor onderstaande informatie; afhankelijk van de situatie is er wellicht nog actie van u vereist.Indien u het volledige bedrag betaald heeft, is onderstaande informatie niet op u van toepassing.

Ik had reeds alles betaald en niets gewijzigd dus voelde me verder niet aangesproken om iets met deze mail te doen.

Wat blijkt na een telefoontje naar Ikea en tevens eerst een half uur in de wacht te hebben gestaan, dat Ikea zelf de leveringsdatum gewijzigd heeft naar 12 september zonder mij daar duidelijk op de hoogte van te brengen. De paniek sloeg toe omdat de spullen nodig waren op deze dag van verhuizing en meerdere mensen hier een vrije dag voor hadden genomen.
De Ikea meneer heeft mij verder wel netjes te woord gestaan en mij daarna een mail gestuurd waarmee wij weer naar Delft vanuit Leiden naar Ikea zijn gereden om de spullen die in de auto vervoerd konden alvast op te halen en deze van de te leveren lijst af te laten halen omdat ze al betaald waren. Deze service was niet gemakkelijk voor de dames omdat ze dat niet in het systeem konden wijzigen en hebben naar Groningen moeten bellen. Overigens hebben de dames dit prima geregeld.

Kortom door deze onduidelijke communicatie hebben wij niet aan onze verplichting kunnen voldoen.
U begrijpt wellicht dat mijn positieve Ikea gevoel hierdoor ben verloren.

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag dat de bestelling die nog openstaat en voor zover leverbaar is a.s. donderdag na 16.00 uur geleverd wordt. De overige niet te leveren bestelling op een nader af te stemmen datum en tijd afgeleverd worden .

En dat Ikea voor toekomstige klanten de mail aanpast zodat men duidelijk weet wat er aan de hand is en hierna kan handelen. Je kiest niet voor niks een datum waarop je iets geleverd wil hebben.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ellen11