Klacht: Uiterst onbeleefd te woord gestaan door medewerker Klarna

op 14 september 2018 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Zojuist heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Klarna over het overdragen van een factuur die reeds door mij betaald is aan Segoria. De medewerker (man) die mij te woord heeft gestaan was zeer onvriendelijk, onbeleefd en respectloos jegens mij. Hij liet mij niet uitpraten en begon het gesprek direct met een negatieve insteek, omdat ik de cijfers van de betalingsomschrijving verkeerd had ingevoerd. Ik heb ze toen nog een keer opgelezen, maar hij zei dat het niet van Klarna kon zijn omdat zij altijd 18 cijfers hanteren in hun betalingsomschrijvingen. Hij gaf mij niet de kans om na te gaan of ik de cijfers goed had voorgelezen, maar bleef volhouden dat de brief niet van Klarna was. Toen ik een oude factuur erbij haalde bleek dat een aantal cijfers (de factuur eindigde op 821482 – ik heb discalculie en heb de laatste 82 de eerste keer niet gezien) werd de medewerker boos op mij! Hij werd uiterst onbeleefd en ondanks dat ik probeerde uit te leggen dat ik de cijfers niet goed had gelezen. Hij reageerde al geagiteerd op het moment dat ik zei dat ik een andere brief erbij ging pakken om te kijken of de nummers klopten en wilde mij eigenlijk niet die kans geven. Hij bood ook geen andere oplossing (zoals mijn andere gegevens vragen) en het was duidelijk dat hij zo snel mogelijk van mij af wilde zonder mij te helpen. Daarna ging het van kwaad tot erger. Hij liet me niet uitpraten en werd botter en botter. Ik ben nog nooit zo door een klantenservice medewerker te woord gestaan! Ik moest echt mijn tranen bedwingen. Ondanks dat het gesprek over een onbetaalde factuur (van 23,95 overigens) gaat, hoef ik niet behandeld te worden als een crimineel. De medewerker moet zich uiteraard aan de regels houden en ik verlangde ook niets meer van hem, maar een beetje respect en medemenselijkheid is toch wel het minste. Ik heb mijn best gedaan om na te gaan wat er fout was aan de nummers die ik had opgelezen. Ik heb geprobeerd uit te leggen waarvoor ik belde, maar hij bleef doordrammen en mij in de reden vallen. Ik vond het erg kwetsend en onprettig.

Wanneer het gesprek wordt teruggeluisterd, de medewerker hierop wordt aangesproken en ik te woord word gestaan door een medewerker die respectvol is en naar mij luistert en me de ruimte geeft om wedervragen te stellen. Nogmaals, ik belde niet voor coulance rondom de betaling van de factuur. Ik belde alleen om te informeren of de betaling zich gekruist had en hoe nu verder. Ik voelde me zo in het harnas gejaagd en wens niemand een gesprek met deze medewerker toe. Excuses zijn mijns inziens op z’n plaats.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 17 september 2018 om 11:17 geantwoord

Beste Amber Reisig,

Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Bij deze wil ik u graag antwoord geven.

Om te beginnen vind ik het erg jammer dat u het telefoongesprek met een medewerker van onze kantenservice niet op een positieve manier heeft kunnen ervaren.
In iedere situatie verwachten wij van onze klantenservice medewerkers dat ze op een vriendelijke en behulpzame manier de klant op weg helpen naar de juiste oplossing.
Wij zullen uw feedback gebruiken om onze klantenservice te verbeteren op de punten waar dat nodig blijkt te zijn.

Zou u ons nog kunnen informeren over het tijdstip van het gesprek zodat wij dit terug kunnen luisteren?
U kunt ons hierover informeren via hello@klarna.nl.

Wij zullen u dan ook in antwoord op die e-mail antwoord geven over het verloop van de factuur. Dat doen wij niet in antwoord op dit bericht omdat dit openbaar te zien is en wij geen persoonlijke informatie willen delen op een openbare pagina.
Daarom willen wij u ook verzoeken om de persoonlijke informatie uit uw bericht te verwijderen.

Wij zien uw e-mail graag tegemoet.

Een fijne dag!

Groet, Marleen