Klacht: Uitbetaling tegoed koopsompolis

op 31 mei 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

In 1999 polis afgesloten nr:5074134
Premie betaling al in 2001 stopgezet omdat met dit soort polissen de bedragen aan het verdampen waren. Nu probeer ik het tegoed ca 6000 EUR uitgekeerd te krijgen. Ik moet daartoe een ervaringstoets invullen en krijg dan een nummer :0530-332530-1914. Het gaat dan over de aankoop van een leeftrente polis. Echter ik koop helemaal geen polis, ik wil slechts het tegoed van de in 1999 afgesloten polis uitbetaald krijgen.-‘ABN-AMRO als tussenpersoon voor a.s.r. Graag uw spoedig bericht en ik vraag u tot uitkeren over te gaan. Bovendien moet ik voor het verkrijgen van zo’n ervaringstoets ook nog eens 50 EUR betalen. Ik vind dit ronduit belachelijk. Moet ik gaan betalen omdat ik gewoon mijn eigen geld betaald wil krijgen van de bank.

Dit us geen klacht tegen medewerkers van ABN-AMRO maar wel tegen het instituut alszodanig.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 01 juni 2016 om 08:54 geantwoord

Beste heer de Vos,

Ik snap uw verontwaardiging. Om het tegoed van de betreffende polis uitgekeerd te krijgen is het echter niet nodig om de ervaringstoets in te vullen. Ik heb net gesproken met een collega van de afdeling Leven. Zij zal vandaag telefonisch contact met u opnemen over de mogelijkheden.

Mocht u naar aanleiding van dit gesprek nog vragen hebben, laat u mij dit dan weten.

Webcare ABN AMRO NV
Mw Rietdijk