Klacht: uitbetaling extreem laag

op 04 oktober 2016 over ING in de categorie Banken

Ik heb op vakantie een ongelukje gehad en schade aan twee canon lenzen opgelopen.
De reparatie van de ene lens bedraagt 185 euro.
De andere lens is niet te repareren.
Ing betaald 276 euro ..minus 100 euro eigen risico,.176 euro dus.
Dat is de reparatiekosten van 1 lens.
De lens die total loss is heeft 1649 euro gekost in 2010.
Deze lens kun je nu nog kopen ,voor dezelfde prijs.
Op de tweedehands markt en als occasions bij de bekendste
fotografie winkels van Nederland kost deze lens van het zelfde jaar (2010) 900 euro.
Dat betekend dat ik voor de Canon 16-35 II 279euro min 185 reparatiekosten voor de andere lens dus 90 euro heb gekregen.
Dat uiteindelijk jou kant niet op komt want je hebt een eigen risico van 100 euro.
Hoe kan ik worden afgepoeierd met 279 euro?

Ik ben tevreden als ik een ander exemplaar kan kopen .
De lens doet het nog wel ..maar je kan er niet lekker mee werken en je kunt hem zeker niet verkopen.
Ik ben ook bereid de lens te houden en 600 euro er bij. (buiten de 179 euro die ING wenst te betalen)

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 05 oktober 2016 om 13:53 geantwoord

Beste Clementine,

Bedankt voor je bericht en je feedback. Helaas kan ik niet meteen inhoudelijk antwoord op geven op jouw klacht. Ik heb een bericht naar de afdeling gestuurd om te kijken wat we hierin kunnen betekenen. Zodra we reactie krijgen zullen we hierover contact opnemen.

Ik vraag daarom geduld, zodat we dit kunnen uitzoeken voor je.

Vriendelijke groet,

Tjitske
ING Webcare

Bericht van ING

1 maand geleden - Goedemorgen Clementine, Er is naar aanleiding van je klacht opnieuw gekeken en beoordeeld of de hoogte van de uitkering terecht is. Volgens mijn collega's van de afdeling Verzekeren is de hoogte van de uitkering correct, en hier zal dus ook geen wijziging in komen. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Vriendelijke groet, Jeroen ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Clementine1963