Klacht: Twee juist in Nederland aangekomen asielzoekers benadeeld met jaarcontract Basic Fit Geleen

op 24 november 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Twee asielzoekers hebben een contract van een jaar aan hun broek gekregen.

Ze waren amper een paar maanden in Nederland en wouden niet stilzitten.
Ze wilden een proefperiode van 1 a 2 maanden gaan
sporten bij Basic Fit,
Ze hadden gehoord dat dit maandelijks opgezegd kon worden !

Ze spreken geen Nederlands en hebben amper verstand van de Engelse taal en hebben daardoor het contract niet kunnen lezen en begrijpen.
Aangezien dat ze amper geld hebben om dit te bekostigen hebben ze bij Basic Fit aangegeven dat ze goedkoper uit zijn met een andere formule.
Ze hebben de goedkopere formule genomen ZONDER te weten dat deze niet zomaar stopgezet kon worden.
Ze kunnen geen Nederlands en hebben met het beetje Engels niet begrepen dat ze er dan een jaar aan vast zaten !!!
Na 3,5 week hebben ze aangegeven te willen stoppen en kregen te horen dat ze voor een jaar contact hebben gekozen.

Ze hebben aangegeven dat dit niet de bedoeling was en dat ze voor de maandelijkse opzegging formule hadden gekozen.

Er was geen sprake van dat Basic Fit fout zat want hun waren er mee akkoord gegaan !!!
Deze twee vluchtelingen kennen geen Nederlands en hun Engels is ook matig !!! ???
Er is volgens mij sprake van dwaling omdat ze het contract niet hebben kunnen lezen en omdat ze geen jaarcontract wilden.

Na een aantal aanmalingen krijgen ze nu bericht van een deurwaarde waar ze ook niets mee kunnen.

De vordering is voor hun onmogelijk te betalen omdat deze meer dan 200 euro is.
Ze krijgen enkel een klein beetje leefgeld waar ze amper genoeg aan hebben.
Zelfs met de komende kerstdagen is het voor hun geen feest !
Zeker niet door de vorderingen van Basic Fit.

Dat ze de eerste twee maanden van flexibel contract van 25 euro betalen zoals de bedoeling was en dat het dan opgelost is.

Dan kunnen ze gewoon een goede start in Nederland maken !

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 24 november 2016 om 12:34 geantwoord

Beste M. Bieckmann,

Bedankt voor je bericht.

Ik vind het bijzonder om te lezen dat jij het opneemt voor 2 van onze leden.

Buiten het feit dat ik geen informatie heb over deze leden mag ik jou ook geen informatie geven. Zij moeten zelf met ons contact opnemen. Als dit lastig is vanwege de taalbarrière dan kan de wettelijk vertegenwoordiger contact opnemen met ons. Dit kan enkel schriftelijk gedaan worden. Het liefst per e-mail naar social@basic-fit.com.

Dustin van Basic-Fit

Heeft op 30 november 2016 om 12:47 geantwoord

Ik zal in overleg met hun contact opnemen.
In vorige gesprekken heeft dit niks opgeleverd en krijgen deze twee dreigbrieven van deurwaarder dat als ze niet betalen beslag gelegd wordt.
Een telefonisch gesprek met deurwaarder geen oplossing, is een volledig jaarabonnement met nog een boete van 50 euro en onduidelijk toevoegen van dat er ook een rente verschuldigd is waar geen percentage van wordt gegeven.
Allemaal vaag en zeker voor mensen die amper Nederlands spreken!

Alle klachten die gemeld zijn door Lambieck