Klacht: Trommellagers van wasmachine versleten

op 25 juni 2016 over Bosch in de categorie Electronica - Wasmachines

In mei 2015 een wasmachine Avantixx 8 van Bosch (Bosch
WAQ28445NL) gekocht via veiligkopen.nu.
We hadden voor een Bosch gekozen, op advies van mijn zus, omdat deze redelijk stil zijn en onze dochter op zolder slaapt, waar ook de wasmachine geplaatst is.
Zeer tevreden over de wasmachine, maar sinds enkele maanden, maakt hij een vervelend geluid. Momenteel is het zelfs zo erg dat het een opstijgend vliegtuig lijkt indien de wasmachine centrifugeert. Na enig onderzoek blijkt dat dit geluid door de lagers van de trommel veroorzaakt wordt.
De lagers zijn niet te vervangen, omdat de 2 delen van de buitentrommel niet van elkaar te scheiden zijn (deze zijn met een permanente verbinding aan elkaar verbonden). De trommel dient dus volledig vervangen te worden.

Een nieuwe trommel (binnen en buiten trommel) kost ongeveer 200 euro, dit vind ik een behoorlijke kostenpost voor een wasmachine van net 2 jaar oud.

Reparatie of vervanging van de trommel.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bosch

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bosch nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Frank Penninx