Klacht: Trein vertrekt regelmatig te vroeg

op 04 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste behandelaar van dit bericht,

Dagelijk reis ik met de trein van Arriva van station Groningen noord naar Groningen centraal om vervolgens een intercity te nemen. Regelmatig vertrekt de trein vanaf station groningen noord eerder dan op de aangegeven dienstregeling. Zoujuist vertrok de trein die volgens dienstregeling om 07:33 zou vertrekken al om 07:31. Het is fijn dat arriva op dit traject een betrouwbare vervoer is, maar te vroeg vertrkken maakt dat mensen, waaronder ik vandaag, regelmatig de trein missen. Voor zowel reiziger als vervoerder(ontevredenheid en moet de klachten oplossen) is dit onwenselijk. Daarnaast is er van collega-vervoerder NS bezig met een campagne om na het fluitsignaal niet meer in te stappen. Dit heeft te maken met gedrag van de reiziger. Maar te vroeg vetrekkende treinen stimuleert niet om dit gedrag af te leren.

Treinen niet meer te vroeg vertrekken maar (gewoon) op tijd. Ik wens een voorspelbare treinreis(niet te vroeg, niet te laat)

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 04 juli 2016 om 07:46 geantwoord

Beste Gerard,

Jammer om te lezen dat je trein vaak te vroeg vertrekt. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Excuses hiervoor. Ik heb je bericht intern doorgestuurd zodat hier naar gekeken kan worden.
Het is echter wel zo dat de machinist zich aan de vertrekprocedure van de trein moet houden. Het startsein begint 45 seconden voor vertrek. Dan begint de vertrekprocedure waarna de deuren 10 seconden voor vertrek sluiten, en de trein vervolgens op de hele minuut vertrekt.

Nogmaals excuses voor het ongemak. Ik hoop dat je snel verbetering ervaart.

^YZ
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door GVerelst