Klacht: Trein vertraging

op 25 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste Arriva,

De trein van Nijmegen naar Roermond van 08:08 s ‘ochtends rijdt vaak op tijd weg. Daar ben ik blij mee, want dan denk ik dat ik op tijd op stage kom.

Echter moet de trein in 95% van de gevallen onderweg opeens stil staan waardoor hij uiteindelijk toch zo’n 10 minuten vertraging heeft.

Ik ben dus eigenlijk verplicht om 1 trein eerder te nemen omdat ik anders te laat kom op stage. Ik kan dus niet vertrouwen op jullie dienstregeling.

Misschien handig om hier iets mee te doen, of om de tijden gewoon aan te passen? Als je weet dat je altijd stil staat onderweg: reken die tijd dan gewoon lekker mee met de reisduur zodat mensen niet zo boos

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Lydia12345, Wat vervelend dat je trein vaak moet stilstaan. Ik vraag graag voor je na waarom dit gebeurt. Op welke datum gebeurde dit? Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Lydia12345

1 maand geleden - Beste Arriva, Dit is vanochtend nog gebeurd, maar gebeurd minimaal 3 van de 5 werkdagen.

Reactie van de melder van de klacht Lydia12345

1 maand geleden - Gaan jullie hier nog iets mee doen of wat? Ik zit nu wéér in die trein met precies hetzelfde verhaal. De trein kwam met slechts 1 minuut vertraging aan in Cuijk (applausje voor jullie hoor!) en staat hier vervolgens al 5 minuten stil. Het is toch te gek voor woorden dat jullie NOOIT normaal volgens dienstregeling kunnen rijden? Gewoon NOOIT echt ga er iets aan doen.

Arriva

Heeft op 04 oktober 2017 om 06:13 geantwoord

Beste Lydia12345,

Dank je voor de aanvulling. Als gevolg van veelal enkel spoor op de trajecten waar wij rijden, moeten treinen op bepaalde punten elkaar passeren. Dit kan tot vertraging leiden.

Ik heb je klacht doorgezet naar de regio. Hopelijk kan dit aangepast worden in de volgende dienstregeling.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaring. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^WB
Arriva Webcareteam

Heeft op 05 oktober 2017 om 12:02 geantwoord

Het blijft belachelijk dat je de huidige dienstregeling niet kan vertrouwen

Alle klachten die gemeld zijn door Lydia12345