Klacht: Trein die niet wacht op aansluiting.

op 10 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Arriva trein uit Kerkrade treuzelt op laatste stuk naar Heerlen. Komt vervolgens halve minuut te laat in Heerlen aan. De aansluiting naar Maastricht rijdt weg terwijl de reizigers aan het uitstappen zijn om over te stappen. De minachting van Arriva voor hun klanten is stuitend. Heerlen 10 -10- 2017. 8.16

Bij een minimale vertraging moet aansluiting wachten. Er wordt geen enkele verklaring gegeven voor deze onbegrijpelijke aktiesport.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 10 oktober 2017 om 17:03 geantwoord

Beste 06-33166671,

Spijtig om te lezen dat dit je ervaring is. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt als de trein voor je neus wegrijdt.

Je klacht heb ik intern doorgegeven in de regio. Daar zal het verder uitgezocht worden. Helaas is een trein geen bus en is een trein laten wachten niet zo makkelijk. Wij delen het spoor met andere treinen en vervoerders. Binnen het treinverkeer is veiligheid voor personeel en reizigers prioriteit nummer één. Om dit te kunnen bieden is het treinvervoer gehouden aan strenge regels en procedures.

Om de veiligheid op het spoor te garanderen is de dienstregeling van de vervoerder vastgelegd. Het startsein voor vertrekkende treinen geschiedt automatisch, 45 seconden voor vertrek. Dan begint de vertrekprocedure waarna de deuren 10 seconden voor vertrek sluiten, en de trein vervolgens op de hele minuut vertrekt.

Een machinist zal daar waar mogelijk wachten op reizigers die aangeven mee te willen met de trein, maar als het startsein is vrij gegeven moet de trein vertrekken. Anders heeft dit invloed op alle andere treinen op het spoor.

Excuses voor het ervaren ongemak en hopelijk ervaar je snel verbetering!

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^LH
Arriva Webcareteam