Klacht: Trein Arriva

op 04 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vrijdag 30 september had ik vanuit Heerlen om 15.05 de intercity van NS richting schiphol met andere klasgenoten. Na de zoveelste storing die week hoopte dat we vandaag wel geluk zouden hebben. Dit mocht niet zo baten, toen we bijna op Roermond station aankwamen werd er omgeroepen dat er een overwegstoring was tussen Weert en Eindhoven. Hierbij werd er omgeroepen dat je het beste kon omrijden via venlo en dus de stoptrein van Arriva kon pakken richting nijmegen. De trein zou om 15.36 aankomen in Roermond en dan zouden we moeten overstappen. Nu gaat de trein richting Nijmegen om 15.35, maar de trein kwam in Roermond iets eerder aan waardoor we dachten dat we de stoptrein nog gingen halen. Nu liepen we met z’n alle snel de trein uit hadden snel overgecheckt met onze OV en alles zag er goed uit dat we de trein nog gingen halen aangezien de trein van arriva richting nijmegen er nog stond. Ook de conducteur van de NS bevestigde dit, toen we bij de trein van arriva aankwamen waren de deuren al gesloten, met alle reizigers drukten we op de knoppen, zodat de deuren weer open zouden gaan. Nu was dit dus niet zo en de trein heeft er nog 40 seconden gestaan, nu vind ik het ronduit schandalig dat de trein van Arriva niet even de deuren open kon doen terwijl de trein er nog wel een tijdje stond en alle passagiers verbaasd voor de trein stonden. Hierdoor moesten we dus een half uur wachten, met als gevolg dat er steeds meer passagiers strandden op Roermond aangezien er tegen iedereen werd verteld dat je het beste kon omrijden via venlo. Het werd super druk op het station en de trein van Arriva kwam eraan. Dit was de kleinste trein die ik ooit heb gezien, met als gevolg dat iedereen zich er in moest proppen, mensen zaten bij elkaar op schoot. Omdat er zo weinig plek was. De reis naar Venlo was ook niet aangenaam, aangezien de trein overvol was en het binnen super warm was. Niet verantwoordt als zeg ik het zelf.

Ik ben tevreden als er een goede communicatie komt tussen Arriva en Ns, Arriva had best even de deuren open kunnen doen, aangezien de trein toch nog op station stond en hier ook nog een tijdje heeft gestaan. En ze wisten dat er een storing was en dat iedereen zou omrijden via venlo. Hierdoor konden de mensen alvast instappen en zou het dus ook niet bij de volgende trein super druk zijn, wat in ons geval wel was en super onverantwoord. Ook vind ik dat de dienstregeling beter afgestemd moet worden tussen Arriva en Ns.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 04 oktober 2017 om 18:01 geantwoord

Beste Soofx,

We hebben inderdaad begrepen dat er uitvallen waren op de trajecten van NS. Dit is sowieso al heel vervelend. Dat mensen daarom anders gaan reizen en daardoor Arriva nemen kan inderdaad betekenen dat onze trein daardoor overvol raakt. Zeker als er geen treinvervangend vervoer in is gezet vanuit de organisatie welke is uitgevallen.

Het is zo dat als een machinist bij ons zijn startprocedure in gang heeft gezet onze deuren sluiten en het inderdaad een halve minuut tot een minuut kan duren voordat de trein daadwerkelijk vertrekt. Een machinist mag deze startprocedure niet zomaar onderbreken. Zodra zij sein krijgen om te vertrekken moeten ze ook daadwerkelijk starten.

Sorry als jij hierdoor een half uur hebt moeten wachten op een volgende trein.

Helaas is het voor ons ook onmacht geweest als het gaat om de drukte.

^SH
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door soofx