Klacht: Trage levering waardoor cashbackactie Samsung niet meer geldig is.

op 13 januari 2014 over Phone House in de categorie Telecomwinkels

Ik heb een klacht over een bestelling. Ik doe dat via deze site omdat telefoontjes en mailtjes naar Phonehouse zelf totaal geen duidelijkheid geven.

Op zaterdag 21 december 2013 heb ik een simlockvrije telefoon besteld. Een Samsung Young. Volgens de site was het product op voorraad en stond er vandaag besteld, morgen in huis bij. Na veel zoeken op de site betekent dat in dit geval zaterdag besteld dinsdag in huis. In dit geval was het belangrijk dat het toestel snel geleverd zou worden in verband met een cashbackactie van Samsung die tot en met 31 december 2013 geldig was. Insturen van de gegevens naar Samsung kon nog tot en met 15 januari 2014. Na de bestelling en de ontvangstbevestiging, kreeg ik verder geen melding van de orderstatus. Ik heb toen op dinsdag 24 december via de site een contactformulier ingevuld. Helaas kreeg ik toen niet snel een reactie en heb toen een paar dagen later telefonisch contact opgenomen. Daar vertelde men dat het toestel niet op voorraad was. Waarom het dan wel zo op de site stond, kon men niet vertellen. Ook gevraagd naar de cashbackactie van Samsung. Dat zou goed geregeld zijn. Het toestel zou binnen 14 dagen alsnog geleverd worden met de factuurdatum die hetzelfde zou zijn als de besteldatum. Ik zou daardoor wel wat dagen garantie missen, maar voldeed dan wel aan de actie, was de conclusie. Daarnaast zou ik altijd vooraf een mailtje met tracktracecode van post.nl krijgen, zodat ik op de hoogte was wanneer het toestel verstuurd zou worden.
Een andere mogelijkheid was om het toestel zelf in de winkel op te halen. Daar was wel voldoende voorraad. Ik moest dan de oude order intrekken en een nieuwe bestelling plaatsen en ook weer moeten betalen. De terugbetaling van de 1e order zou dan ongeveer 3 weken duren. Ik had hier geen zin in. Ik zou voor mijn gevoel ook het risico kunnen lopen dat het toestel dubbel geleverd kon worden en ook dubbel betaald zou blijven. Meestal is dan de boel moeilijk terug te draaien. Dus besloten om toch maar te wachten op de komst van het toestel per post.
Op 2 januari 2014 kwam er pas een mailtje op mijn vraag van 24 december 2013 met een algemene reactie dat alles te wijten was aan de drukte bij hunzelf en bij post.nl. Vreemd omdat ik 2 andere pakketten van andere leveranciers keurig op tijd kwamen. Dus post.nl de schuld geven is wel een hele makkelijke. Wanneer ik het toestel nu wel zou kunnen verwachten stond nog steeds niet aangegeven. Daarop heb ik binnen 15 minuten via de mail gereageerd met de mededeling waarom ze nog steeds geen leverdatum aangaven en hoe het met de actie van Samsung zat. Helaas duurde het weer een hele tijd voor ik een reactie kreeg.
Ondertussen kwam als een volslagen verrassing op zaterdag 4 januari 2014 het toestel binnen, zonder dat ik hier van tevoren de toegezegde tracktracecode van post.nl kreeg. De verrassing werd nog groter toen bleek dat de bijgeleverde factuur een factuurdatum van 3 januari 2014 had. Dus ook het verhaal dat de factuur de besteldatum zou krijgen, klopte weer niet. Met de datum van 3 januari 2014 voldoe ik immers niet meer aan de voorwaarden van de cashbackactie van Samsung.
Ook in het antwoord op 8 januari 2014 van de Phonehouse op mijn mail van 2 januari 2014 werd hierover met geen woord gerept. Hierin werd alleen aangegeven dat men er vanuit ging, dat het toestel snel verstuurd zou gaan worden. Het is duidelijk dat het mailen en bellen met de Phonehouse weinig klantgericht is.

Gedurende de gehele tijd van mijn verhaal heeft het toestel op voorradig gestaan en vandaag bestelt, morgen in huis. Hiervan heb ik ook schermprintjes van gemaakt. Zelfs vandaag staat er nog steeds op de site van Phonehouse de melding van de niet meer geldige Samsung cashbackactie.

Gewenste oplossing. Vergoeding van de Eur 20,00 die ik nu misloop door de foutieve communicatie van de Phonehouse en vergoeding van de kosten van het bellen naar de Phonehouse.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Phone House in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Phone House een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Phone House

Heeft op 13 januari 2014 om 14:55 geantwoord

Samsung heeft de cashback actie doorgetrokken tot 31 maart 2014. De klant is per email op de hoogte gesteld van de cashback actie en heeft de link naar de website ontvangen. De klant kan via deze link alsnog de 20 euro retour ontvangen.

Heeft op 24 januari 2014 om 20:30 geantwoord

Opvallend is dat er via deze site er wel heel snel gereageerd kan worden. Gelukkig voor de Phonehouse heeft Samsung de actie verlengd. Helaas lees in de oplossing niets over de gemaakte telefoonkosten om naar hun te bellen.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Phone House beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door wim67