Klacht: Totaalplaatje

op 15 juni 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Vanuit mijn vorige woonsituatie 9 maanden geen internet gehad, zeer onpersoonlijk behandeld (dreigementen, het niet verstaanbaar nederlands praten), vervolgens geen restitutie bedrag ontvangen. Hierover weer veel contact gehad, ineens maar recht op 4 maand restitutie. Ook niet ontvangen. Vervolgens moest ik zien te bewijzen dat ik met mijn mobiele nummer ziggo had gebeld voor probleemoplossing/restitutiebedrag. Grotendeels vanwege inwoning zorginstantie, het bellen vanuit buren en ouderlijk huis geen bewijs kunnen leveren dat ik woonde op de woning waar ik destijds toch wel daadwerkelijk woonde. Vervolgens na het verhuizen tot de ontdekking gekomen dat de levertijd zoals afgesproken blijkbaar niet de daadwerkelijke levertijd was. Veel gebeld bleek ik nog niet als verhuisd te zijn doorgegeven in hun bestand. Vervolgens na vele telefoontjes en veel hulp van omstanders toch de gratis monteur gekregen waar ik recht op had (vaak ben ik uitgescholden met bepaalde erge ziekten en handicaps, kon men mij niet op de gewenste tijdblok indelen oftewel als je aangaf in de ochtend niet te kunnen dat ze je in de ochtend gaan inplannen). Monteur kwam langs, kwam tot de ontdekking dat mijn hoofdaansluiting door ziggo verkeerd aangesloten is in de woning. Wettelijk verplicht is een aansluiting in woonkamer of meterkast en bij mij is gaan de kabels van buiten naar binnen via slaapkamer. Omdat ik rugklachten heb en niet mijn zware bed kon verschuiven had de monteur maar besloten om met de hoofdaansluiting niks te doen. Bij een ouderwetse aansluiting in de woonkamer een wettelijk verboden splitterverbinding aangelegd, behalve dat dit snelheid van internet verliest en mooiigheid in tv beeld, is dit ook nog eens levensgevaarlijk. Met het kopen van een zeer dure dikke kabel zou tv moeten werken maar zou internet inzake laptop/pc zeer traag werkzaam zijn. Uiteindelijk blijkt zowel tv als internet niet optimaal te werken (internet behaald 4mb tov van de abbonnementsvoorwaarden verbonden 40 mb. Tv beeld valt vaak uit, geluid veranderd uit zichzelf alsook blokjes en streepjesbeeld) zodra wifi en tv beide aanstaan is het probleem al helemaal niet te overzien en storen ze elkaar. De hiervoor laatste oplossing die ziggo biedt is het zelf veranderen en betalen van een juiste aansluiting terwijl hun een foutieve aansluiting geplaatst hebben en kan ik letterlijk fluiten naar een restitutiebedrag van een aantal 100 euro

Bij restitutie, en een abbonnement werkend zoals hiervoor betaald wordt alsook een goedmaker voor de vele ellende en tijd en moeite en kosten die ik erin heb gestopt voor oplossingen. Een bedreiging of uitschelden van is nooit goed te praten!

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Johanbaltes