Klacht: Totaal geen medewerking

op 05 juli 2016 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Vorig jaar geboekt voor reis Turkije. Met de huidige situatie gebeld met Sunweb en gevraagd of er inmiddels door Sunweb kosten zijn gemaakt. Dit was niet het geval. Gevraagd of we duurdere reis naar andere bestemming konden boeken. NEE, onze voorwaarden hanteren wij strikt! wij weten dat andere organisaties wel hun medewerking hierin kosteloos verlengen, dan moet u voortaan daar maar gaan boeken was het antwoord. Ik kreeg het volgende nummer om een klacht in te dienen bij Sunweb 010-2802102. Ik bel op dinsdag 5 juli om 15:00 uur. “Fijn dat u Sunweb belt. U belt buiten kantoortijden. U kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag van 09:00 – 17:00 uur” Ja hallo Sunweb ik bel toch tijdens kantoortijden? Weer teruggebeld naar het 0900 nummer. Dame twee aan de lijn. Wederom de houding van ik ga zelf ook naar Turkije en vind dat veilig. Wij verlenen geen medewerking, voorwaarden, regel is regel. Andere maatschappijen doen dat wel wij dus niet! Hoe bedoel je klant vriendelijk? Klap op de vuurpijl!!! “Ik ga dit telefoongesprek ook beëindigen”. geloof het of niet, de verbinding werd verbroken! Zo gaat Sunweb Dus om met haar klanten. Mijn advies? NIET MEER BOEKEN BIJ SUNWEB. D-Toers, Tui, etc helpen wel hun klanten klantvriendelijk in dit soort kwesties.

Mijn benieuwd welk antwoord Sunweb hier gaat geven? Zeker net z’n antwoord als dame in voorgaande klacht met koffertje en dan opgelost plaatsen?

Klantvriendelijk naar klant toe zijn misschien?
Meehelpen met oplossing zoeken voor je klant?
Tevreden klanten houden die reclame maken en terug komen?

lijkt mij dat Sunweb al teveel klachten op deze en andere site hebben staan. Sunweb kom met oplossing ipv REGEL IS REGEL en Andere helpen wel WIJ niet.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 05 juli 2016 om 14:51 geantwoord

Beste meneer van Beem,

Bedanlt voor uw bericht. Graag geef ik nog eens uitleg over de huidige situatie in Turkije. Er is geen negatief reisadvies uitgeroepen voor Turkije door het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Reizen naar de grensstreek met Syrië wordt afgeraden en ook voor het oostelijk deel van Turkije geldt dat alleen noodzakelijke reizen worden geadviseerd. In het overige deel van Turkije kunt u gewoon reizen. De afstand tot de risicogebieden naar Side is ruim 1000 kilometer. De afstand naar Istanbul is bijna 800 kilometer. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over uw vakantie. Om deze rede hebben wij onze reisvoorwaarden ook niet versoepeld en gelden de gewone voorwaarden. Als u uw vakantie wilt omboeken naar een andere bestemming dan kunt u uw huidige vakantie annuleren met annuleringskosten. Hierna kunt u een nieuwe vakantie reserveren. Uiteraard houden wij de situatie in Turkije nauwlettend in de gaten en mocht het nodig zijn nemen wij contact op met onze reizigers als het reisadvies veranderd.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Team webcare Sunweb

Bericht van SunWeb

1 jaar geleden - Beste meneer van Beem, Ik begrijp dat het erg vervelend is maar wij blijven bij ons standpunt. Wij maken helaas geen uitzonderingen. Mocht de situatie veranderen, nemen wij uiteraard direct contact met u op. Met vriendelijke groet, Team Webcare Sunweb

Heeft op 15 juli 2016 om 12:35 geantwoord

Kijk dat is Sunweb zijn manier van een oplossing bieden. Net zoals bij alle andere klachten die over Sunweb op internet staan. Sunweb? Wij adviseren overslaan!

Alle klachten die gemeld zijn door vanbeem