Klacht: Torenhoge rekeningen die niet gemaakt zijn

op 21 mei 2016 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Sinds april 2016 ben ik een nieuwe klant van Youfone geworden. Ik schrijf deze brief, omdat ik een officiële klacht wil indienen. Ik ben het namelijk niet eens met de bedragen die Youfone in rekening brengnt.

20 mei 2016 is er een bedrag van 121.30 EURO van mijn rekening afgeschreven door Youfone. De 121.30 EURO gaat over de maand factuur van april. Mijn eigen abbonement bestaat uit 100 min/sms en 2000 mb voor 14.00 EURO per maand.

Op 14 april 2016 heb ik een SMS gehad van Youfone dat mijn data geblokkeerd is. Het bericht luid als volgt : Let op! In verband met data kosten buiten de bundle is uw data geblokkeerd. Meer informative op Youfone.nl of bel met 1200. Met vriendelijke groet, Team Youfone.

Door middel van deze SMS ga ik ervan uit dat ik mijn 2000 mb bereikt heb en dat daardoor mijn data wordt stop gezet, zodat er geen extra kosten gemaakt kunnen worden buiten de bundel. Dit is helaas dus wel gebeurt, waar ik mij zeer over verbaas.

Ik besloot om de klantenservice van Youfone te bellen om opheldering te vragen over mijn factuur. Ik heb gesproken met Jordy van de klanten service (niet het hoofkantoor) en ik heb hem deze kwestie voorgelegd. Hij vertelde mij dat je wel over data bundel kan gaan, maar dat Youfone pas je databundel blokkeert wanneer de kosten te hoog worden. Dit vind ik een zeer frappante werkwijzen, omdat ik het bijzonder vind dat Youfone kan bepalen wanneer kosten te hoog worden? Voor Youfone maakt het niet uit of het bedrag nou 121.30 EURO is of 400 EURO. Ik vind het dus heel vreemd dat Youfone pas een SMS stuurt dat je data bundel geblokkeerd wordt wanneer Youfone vind dat de kosten te hoog worden, ipv dat je data al meteen geblokkeerd word wanneer je het einde van je databundel bereikt.

Jordy vertelde mij ook dat Youphone gebruik maakt van een dataplafon, maar dat deze niet automatisch aan staat. Ik vind het erg raar dat het dataplafon niet automatisch aan staat wanneer je een contract afsluit. Het niet automatisch aanzetten van een dataplafon vind ik eigenlijk het in de maling nemen en uittesten van de klant.
Toen Jordy mij vertelde over het belplafond heb ik direct gevraagd of hij dit voor mij aan kon zetten. Jordy kon het dataplafon aanzetten, maar dat ging dan pas in bij de volgende maand factuur. Dit is natuurlijk ronduit belachelijk.
Wat ook merkwaardig is, is dat ik bij mijn vorige provider TELE2 nooit of enkel maximaal 5 euro over mijn bundel zat. Hier had ik een abonnement voor 1000 mb. Nu heb ik bij Youfone een abonnement van het dubbele aantal mb’s en ben ik er op de 14e dag (of al eerder, want ik kreeg de SMS pas 14 april) van mijn abonnement al over 2000 mb heen zat. Youfone beweert dat ik in de maand april 3100 mb’s heb verbruikt, terwijl ik bij TELE2 nooit over 1000 mb’s gebruik kwam. Dit is gewoon niet mogelijk.

Ook voor mijn huidige factuur periode van de maand mei 2016 zit ik na 20 dagen al op 95.14 EURO over mijn data bundel heen. Dit is gewoon niet mogelijk in mijn ogen.
Ik vraag mij dan ook echt zeer zeker af hoe snel mb’s verbruikt worden op jullie netwerk? Het kan toch niet zo zijn dat ik nu bij een nieuwe provider Youfone zit en ineens het driedubbele aantal mb’s verbruik?

Ik denk dat u wel snapt dat 216.44 EURO aan kosten in 2 maanden tijd niet een hartelijk ontvangst is voor een nieuwe klant en dat ik absoluut geen klant wil blijven.
De manier waarop Youfone met haar klanten omgaat en ze probeert geld af te troffelen is rond uit schofterig. Ik voel me opgelicht en ik ga zeker niet akkoord met de factuur bedragen die in rekening worden/zijn gebracht. In mijn ogen is er 1 oplossing en met minder ga ik niet akkoord:
Jullie laten mij kosteloos mijn abonnement opzeggen en ik verwacht dat jullie de extra buiten de bundel kosten aan mij vergoeden.
Ook heb ik het programma Radar ingeschakeld en zij hebben mij laten weten dat ze mijn zaak in behandeling gaan nemen.

Wanneer ik kosteloos mijn abonnement kan aflossen en mijn gerechtvaardigde geld ontvang.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 24 mei 2016 om 13:30 geantwoord