Klacht: Torenhoge rekening voor onbekend datagebruik

op 25 mei 2016 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Op 17 mei 2016 heb ik een factuur ontvangen van Youfone. Het betreft hier de maand april en een rekening van €152,91. Dit terwijl ik maandelijks €10,- betaal voor mijn abonnement. Op de factuur stond dat ik grofweg 1500 MB teveel heb gebruikt in de maand april. Dit terwijl ik de halve maand april zelfs zonder internet heb gezeten omdat ik naar mijn weten de 1000 MB had bereikt. Op 18 april 2016 ontving ik namelijk het volgende bericht “Let op! In verband met data kosten buiten de bundel is uw data geblokkeerd. Meer informatie op Youfone.nl of bel met 1200. Met vriendelijke groet, Team Youfone”. Mijn telefoon gaf zelf ook aan dat ik 892 MB heb gebruikt in de maand april. Normaliter wijkt dit ongeveer 10% af, dus vanzelfsprekend ging ik ervan uit dat de 1000 MB hiermee bereikt was.

Op 19 mei 2016 heb ik daarom telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Youfone om te vragen hoe dit mogelijk is. De dame die ik aan de lijn kreeg kon mij niet verder helpen en vertelde mij dat een collega contact op mij op zou nemen. Dit is tot op heden (25 mei 2016) nog niet gebeurd. Op 21 mei is de factuur afgeschreven en heb ik deze terug laten boeken vanwege een te laag saldo. Hiervan heb ik Youfone per direct ook op de hoogte gebracht door middel van het contactformulier van Youfone, gezien zij ’s weekends telefonisch niet bereikbaar zijn.

Ik vind dit een bizar factuur en een ernstige zaak wat mij persoonlijk ook veel stress en zorgen oplevert.

Ik ben tevreden wanneer de 1500 MBs worden kwijtgescholden. Daarnaast zou ik het erg prettig vinden om spoedig een antwoord te krijgen en een verklaring van hoe dit zo heeft kunnen lopen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 26 mei 2016 om 16:56 geantwoord

Heeft op 26 mei 2016 om 20:38 geantwoord

Dit noem ik géén oplossing. Het is toch bizar dat het dataplafond niet automatisch staat ingesteld op 1000 Mb wanneer ik een abonnement van 1000 Mb heb. Daarnaast zijn de 1500 MBs voor mij nog steeds onverklaarbaar!

Dit noem ik géén klantvriendelijkheid noch begripvol. Vanzelfsprekend ga ik hiermee niet akkoord.

Alle klachten die gemeld zijn door Voorjans91