Klacht: Torenhoge rekening na onverwacht gebruik buiten bundel

op 26 juni 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Vanmorgen werd ik verrast doordat mijn mobiele internet niet meer werkte. Daarbij had ik een sms ontvangen die aangaf dat “In verband met hoge datakosten buiten de bundel is je dataverbinding geblokkeerd”. Na onderzoek blijk ik voor € 179,67 over mijn 6000mb bundel heen te zijn gegaan. Dit is gebeurd zonder dat ik hier een waarschuwing over kreeg dat ik mijn bundel reeds verbruikt had. Waarom Youfone hanteert dat er pas bij 180 euro aan kosten een blokkade komt is mij totaal niet duidelijk maar dat dit enorm klantonvriendelijk is mij wel duidelijk. Blijkbaar had ik een dataplafond aan moeten zetten waar ik niet van op de hoogte was zonder welke ik blijkbaar tot 180 euro kan verbruiken zonder dat hier enige notificatie van gemaakt wordt. Waarom pas bij 180 euro aan kosten wordt besloten mijn data te blokkeren is mij ook vreemd. Ik zie hier op klacht.nl ook berichten van anderen waarbij de data al geblokkeerd wordt na een overschrijding van 121.30 terwijl bij mij tot 180 euro is doorgerekend. Ik kan niet begrijpen dat jullie dit beschouwen als goed klantgericht werken en ik heb zeer sterk het idee dat de meeste klanten na 1 of 2 hoge rekeningen weer bij Youfone weggaan.

Ik begrijp dat ik zelf de datalimiet aan had moeten zetten maar Youfone had ook op een eerder moment kunnen ingrijpen of mij op de hoogte kunnen brengen dat ik op het punt stond om zeer hoge kosten te maken. Daarbij is mijn mobiele internet nu volledig uitgeschakeld en ben ik daardoor de komende dagen volledig afgesloten van het internet. Een nogal vreemde situatie aangezien ik als klant reken op het feit dat u mij toegang tot het mobiele internet verschaft. Ook na contact met klantenservice blijkt dat u helemaal niet bereid bent nog iets voor mij te doen. De 180 euro moet ik volledig afrekenen en er viel niets te doen (ook geen extra databundel bijkopen) om mij zo snel mogelijk weer aan te sluiten op het internet.

Een coulance regeling om de 180 euro buiten bundel kosten te verminderen. Dit is pas mijn tweede maand bij Youfone en ik zou graag klant bij u willen blijven als u mij kunt laten zien dat u bereid bent met de klant mee te denken en mij als klant te willen behouden. De databundel limiet is inmiddels geactiveerd voor komende maand maar aangezien het mij niet goed duidelijk was gemaakt wat de risico's en gevaren waren van het niet aan hebben staan van de databundel limiet zou ik van u als bedrijf meer begrip verwachten. Indien u de volledige 180 euro in rekening gaat brengen dan voel ik mij niet meer prettig bij u als bedrijf en krijg ik het gevoel dat u er alles aan doet om mij financieel lichter te maken zonder dat u hier een goede service voor terug geeft (immers ben ik nu voor meerdere dagen volledig afgesloten van het internet wat naar mijn weet geen enkele andere provider zo doet).

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 27 juni 2017 om 14:48 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door MerijnH