Klacht: Tolk nodig voor alleenreizende dame

op 29 juni 2016 over KLM in de categorie Vliegmaatschappij

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vlucht 1129 22 juni 2016 12.35 vertrektijd.Bestemming Kopenhagen.
Na eerst naar D86 verwezen te zijn,volg ik de nieuwe aanwijzing naar D 61.Een hele tippel.
Daar neem ik plaats naast een dame gekleed in een sari.Ik schat in India/Pakistan.Zij praat in een taal die ik niet versta,zij spreekt geen engels.Zij wil iets wat weet ik niet en de stewardes begrijpt haar ook niet.
Haar agitatie neemt toe
totdat zij schreewt en de aandacht van de gezagvoerder trekt.Hij wil haar paspoort zien,zij begrijpt hem niet.Hij verzoekt mij mijn paspoort te tonen aan haar.Dit begrijpt zij en toont haar paspoort.Zij gaat in een rolstoel aan boord.Nu moeten passagiers nog zeker 15 minuten wachten tot zij bedaard is. Vertraging dus.
Mijn vraag is : kan er in een eerder stadium een tolk ingeschakeld worden ?

De gezagvoerder verdient een compliment voor zijn handelen,hij toonde compassie ,kreeg haar rustig.Na de vlucht heb ik hem kort gesproken.

Gewenste Oplossing:

Schakel een tolk in.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KLM

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KLM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door maria gabriela