Mijn Klacht:
Het betreft een geboekte vliegries naar Beijing met TripID 8250522
Het eerste deel van de reis was een treinreis vanaf schiphol met een vertrektijd om 8:43 en met aankomsttijd in Zaventem om 10:50 terwijl de vertrek tijd van het vliegtuig 12:20 was (slechts 1:30 om in te checken/security). Dit vond ik vreemd omdat er normaal gesproken 3 uur aanbevolen wordt voor internationale vluchten.
Ik had daarom Tix gecontacteerd met de vraag of dat niet te krap was en heb als antwoord gekregen: In het reserveringssysteem heeft de luchtvaartmaatschappij een minimale overstaptijd berekend. Jouw combinatie trein/vlucht voldoet aan deze minimale overstaptijd.
Na een nieuwsbericht gelezen te hebben dat er werkzaamheden zijn op zondag 3 maart aan het spoor tussen Leiden en Schiphol heb ik gecontroleerd of onze trein nog wel reed en dit bleek niet het geval! Ik heb daarvan geen bericht van Tix gekregen en zou dan mijn vlucht missen als ik dit zelf niet had gecontroleerd! Dezelfde trein vertrok nu vanaf Rotterdam ipv Schiphol.
We hebben dus vervolgens netjes de trein genomen vanaf Rotterdam en kwamen op tijd aan in Zaventem om 10:50. Er was minimale drukte en na het doorlopen van de security was het 12:00 terwijl het sluiten van boarding om 12:05 was (15 min voor vertrek) !! We hebben dus KEIHARD moeten rennen om onze vlucht te halen! Was het iets drukker geweest dan hadden we de vlucht niet gered.
Ik vind het dus zeer slecht van Tix dat ten eerste een treinreis wordt aangeboden waarbij er onvoldoende overstaptijd is! En vervolgens is er totaal geen communicatie wat betreft dat de treinreis gewijzigd is of op zn minst aanbevolen wordt om zelf de trein situatie te controleren! Bijna de vlucht gemist en veel onnodige stress gekregen.
En als dat niet genoeg was is bij de terugreis ook niet gemeld welke terminal de vlucht was. Er zijn 2 terminals die met de auto op 15 minuten afstand van elkaar af liggen. Dit hebben we dus ook op dezelfde dag moeten ondervinden. Wederom weer met onnodige stress met alle koffers zitten haasten.
Daarom vind ik het dat Tix op zn minst een schadevergoeding zou moeten aanbieden.
Gewenste Oplossing:
Financiele schadevergoeding