Klacht: tijdens bedenkt tijd geen klant geworden

op 22 januari 2014 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik zou overstappen van Nuon naar Oxxio. Ik had een bedenktijd van 7 dagen en heb in die 7 dagen ook laten weten dat ik bij Nuon wilde blijven. Het voelde gewoon niet goed en had geen zin in dat gezeur met boetes enz. Ik werd nog gebeld of ik het zeker wist en alles zou geregeld worden. Niet dus!!!!!!!!!!! Op mails reageren ze niet! Uit eindelijk moet je geluk hebben als je na 10 a 15 minuten aan te telefoon gehangen te hebben, iemand kunt spreken. Ze lopen 3 maanden achter….dat is niet mijn fout. Haal mij gewoon uit het systeem! Ik moest gaan betalen, heb het laten storneren, krijg ik meteen een brief: als u niet betaald moet u extra betalen….waarvoor…ik zit niet eens bij jullie. Ik heb bij elkaar ruim een uur aan de telefoon gezeten die keren dat ik heb gebeld, maar nog niks is er veranderd.

Ze moeten mij uit hun systeem halen, ondertussen zegt Nuon dat ik geen klant meer bij hun ben. Ik wordt hier echt gek van. Wie weet kan ik aangifte hier tegen doen, dit is gewoon belachelijk voor worden hoe er met mensen om wordt gegaan.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 24 januari 2014 om 16:24 geantwoord

We hebben tijdig een annulering van de klant ontvangen. Helaas hebben we deze niet juist verwerkt waardoor we de klant ten onrechte van groene stroom en gas voorzien. We betreuren dit ten zeerste en hebben Nuon reeds verzocht om het oude contract van de klant weer te heractiveren en de levering van ons over te nemen. Om te voorkomen dat de klant zonder energie komt te zitten, blijven wij doorleveren totdat Nuon de levering daadwerkelijk overneemt. Uiteraard brengen we geen kosten bij de klant in rekening voor de onterechte levering. We hebben de klant een e-mail gestuurd met een bevestiging en wat de klant van ons kan verwachten.
Suze
Oxxio Nederland bv