Klacht: Tijden

op 04 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik merk bijna iedere dag dat de bussen niet op tijd rijden. Ik stap op op Rietschans, vaak komt de bus niet op de tijd dat ie zou moeten komen of komt de bus 1 a 2 minuten eerder.

Daarnaast vind ik het niet handig dat 365 en 183 zou vlak achter elkaar komen.

Als de bus op tijd rijdt en het liefst ook om de 10 minuten.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

8 maanden geleden - Beste Mariam, Het niet op tijd rijden is uiteraard niet onze bedoeling. Kun je me een specifiek voorbeeld geven van een lijnnummer, vertrektijd en reisrichting met een datum wanneer de bus niet op tijd was? Daarnaast is het maken van een dienstregeling een complex proces. Dat lijn 365 en lijn 183 vlak achter elkaar komen heeft wellicht te maken met meerdere aansluitingen onderweg waardoor dit niet te voorkomen is. Beide lijnen gaan ook een andere richting op. Graag hoor ik nog van je. Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Mariam87

8 maanden geleden - Beste webcareteam, Ik kan vandaag als voorbeeld geven, bus 365 zou om 8:22 op Rietschans moeten zijn naar Leiden toe. Hij komt pas om 8:38... En ik was hier om 8:20.. Mvg

Arriva

Heeft op 11 juli 2016 om 09:57 geantwoord

Beste Mariam,

Bedankt voor het doorgeven van een voorbeeld. Ik heb in het volgsysteem van de bus gekeken en zie dat de bus van 8:22 uur, vanochtend 2 minuten te vroeg bij halte Rietschans is vertrokken. De volgende bus vertrekt inderdaad om 8:38 uur bij halte Rietschans. Vermoedelijk heb je doordat de bus van 8:22 uur te vroeg is vertrokken de bus gemist, de eerstvolgende bus vertrekt dan inderdaad om 8:38 uur.

Omdat ik zie dat halte Rietschans in Leiderdorp een tijdhalte is, stuur ik je klacht intern door naar de teammanager in de regio zodat er op de punctualiteit van lijn 365 gelet kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd die je hebt gehad.

^MR
Webcareteam Arriva