Klacht: Teveel betaald voor zogenaamde service van Specsavers

op 11 september 2016 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 18 juli 2016 heb ik samen met mijn dochter bij Specsavers Opticiens op de Zwart Janstraat 41-A, 3035 AL te Rotterdam een bril gekocht. Het ging om een aanbieding via de ANWB, waarbij ik een bril koop en voor hetzelfde bedrag gratis een zonnebril erbij krijg met eveneens glazen op sterkte. De 3 dames in de winkel hebben mij de keuze gegeven om varifocus glazen uit te proberen (voor mij de eerste keer). Immers als het niet beviel kon ik binnen een maand de glazen laten omwisselen naar gewone glazen. Ik heb de duurste varifocus glazen van € 249,- gekocht + ontspiegeld glas, samen voor het bedrag van € 388,-. Op maandag 1 augustus 2016 heb ik de brillen opgehaald en werd bevestigd dat ik als de varifocus glazen niet bevielen dit binnen een maand om kon laten zetten naar gewone glazen.
Op zaterdag 27 augustus 2016 heb ik de brillen teruggebracht omdat de varifocus glazen niet bevielen. Dit was uiteraard geen probleem. De brillen werden ingenomen met de mededeling dat ik ze de volgende woensdag op kon halen. Voor de rest geen mededelingen m.b.t. de prijs hiervan en ik dus in de veronderstelling dat alles liep zoals het moest lopen.
Op woensdag 7 september (vandaag, nu ik dit schrijf) heb ik de brillen opgehaald en vroeg ik hoe ik mijn geld terugkreeg (namelijk het verschil tussen de varifocus glazen ad. € 249,- en de goedkopere gewone glazen). Tot mijn verbijstering kreeg ik van de verkoper en van de manager te horen dat ik geen geld terugkrijg. Toen de verkoper na mijn uitleg opeens wel een waardebon van € 50,- aan ging bieden was voor mij de maat vol. Ze waren het namelijk geheel eens met mijn uitleg waarom ik geld terug zou moeten krijgen, maar mochten van hogerhand geen geld teruggeven. Te belachelijk voor woorden. Ronduit onbeschoft. Ik heb gevraagd hoeveel de brillen hadden gekost als ik meteen gewone glazen met ontspiegeld glas had gekocht en dit bleek € 199,- te zijn. Het betekent dus dat ik voor € 388,- -/- € 199,- = € 189,- door Specsavers word opgelicht. M.a.w. ik moet € 189,- betalen voor de zogenaamde service van Specsavers dat ik binnen een maand de glazen kan omruilen. Te gek voor woorden. Specsavers suggereert dus door te zeggen dat je binnen een maand moet omruilen, dat dit een gratis service van hun is. Hetgeen natuurlijk onzin is want na meer dan een maand had het me evenveel geld gekost. Daarnaast is het ook nog eens zo dat als ik de goedkoopste varifocus glazen had gekocht van € 69,- dat dezelfde brillen opeens € 208,- hadden gekost. En zo zijn er nog meer prijsvarianten. Kortom volslagen willekeur, misleidend en laakbaar.
Als Specsavers van te voren had aangegeven dat hun zogenaamde service mij € 189,- zou komen te kosten had ik dit natuurlijk nooit gedaan. Ik zal dan ook net zover gaan als nodig is om mijn geld van Specsavers terug te krijgen. Ik hoop dat het zover niet hoeft te komen en dat bovenstaande op een misverstand berust.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als ik het verschil van € 189,- terugkrijg van Specsavers.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 21 september 2016 om 10:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Bedankt voor uw reactie.

Wat jammer dat u niet kon wennen aan de varifocale glazen, onze excuses voor het ongemak.

Als klanten niet kunnen wennen aan varifocale glazen bieden wij omruilgarantie aan. Dit houdt in de dat klant de bril mag kosteloos mag omruilen naar twee enkelvoudige glazen. Wij geven geen geld terug.

De winkel geeft aan de is uitgelegd dat de garantie inhoudt dat u bij niet gewenning van varifocale glazen deze kosteloos voor u wordt omgezet in glazen wat u nodig heeft.

Zij hebben u 50% korting aangeboden (Golden Ticket), niet een voucher met €50, - Korting.

De winkel heeft gehandeld naar de voorwaarden van onze omruilgarantie en wij kunnen niet op een ander verzoek ingaan.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Sabrina Groen

Alle klachten die gemeld zijn door Frank van Schooneveld